projekt sladdbygge!

Oskarmannberg

Välkänd medlem
16 jan 2016
126
1
6
Boden
Frågan är hur man ska sätta fästpunkterna . Långt fram på sladden och lång fram på dragstången eller centrera den ungefär som på bilden?
 

Oskarmannberg

Välkänd medlem
16 jan 2016
126
1
6
Boden
Monterade slitplast under hela sladden vart en klar skillnad när man drar den. Går betydligt lättre nu efter hjulingen.

Gjorde klart höjdjusteringen med idag, och tänkte ge den ett par mil på test och se ev om man måste göra några förändringar . Men den korta sträckan till sladdparkeringen kändes den riktigt bra.
Nollgradigt ute nu så de blir att vänta till minusgrader och ut o köra en tur. Bara att testa den och ge mig tips och ideer kring förbättringar och ett namn på den. Tänkte vänta till sommarn och måla och tycka upp dekaler och reflexer. Hade en idee om ett batteri och belysning med.
 

Oskarmannberg

Välkänd medlem
16 jan 2016
126
1
6
Boden
Jag och L-o var en testrunda ikväll och måste säga att jag är riktigt nöjd med hur bra sladden funkar. Plogvallar går utmärkt att hyvla bort, och höjdjusteringen gör den grymt följsam över krön. Måste dock göra en ny dragöggla då den som sitter nu fick sig en justering pga av för klent material . Så blir att göra en ny i rostfritt. Är otroligt lättdragen även i detta tungföre som råder ute. Sitter och funderar på en linjärmotor för höjdjusteringen då man hade kunnat anpassa och hyvla ordentligt då de behövs och höja dem sträckor som är bättre utan att stanna och stiga av.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.516
32
48
Ja det blev verkligen slätt och fint efter dig igår. Ska bli kul att testa den bakom en Viking också.
 

Oskarmannberg

Välkänd medlem
16 jan 2016
126
1
6
Boden
Sladden har nu fått ett namn och kommer heta Hyveln! Jag kommer ev göra fler på besällning. Med el utan elstyd höjning