Projekt ProClimb 2012,5

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Kör med XT skidorna. Kan vara lite tungstyrda enligt vissa men jag gillar då det styr dit jag vill, men den idén har man väl kvar från tävlingstiden.

Håller på med lite småjusteringar för att få dämpningen så som jag vill. Men hittills väldigt nöjd, hoppas på mer pow pow i helgen.
 

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Kör med XT skidorna. Kan vara lite tungstyrda enligt vissa men jag gillar då det styr dit jag vill, men den idén har man väl kvar från tävlingstiden.

Håller på med lite småjusteringar för att få dämpningen så som jag vill. Men hittills väldigt nöjd, hoppas på mer pow pow i helgen.
Jag åker med xtx på min! Kan uppleva att de är jävligt tung styrda ibland om det inte är nåt annat som är fel på min maskin.
Har kollat alla leder och dyligt men hittar inget. Om man inte stirrar sig blind på skit teleskopet till styret! :)
 

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Du har inte hört nåt om bussningen?
Såg att de hade mallar till det främre boggie hålet ute på snowest snowmobile!
Kan vara nåt för dem som vill uppdatera sin som -13:s proclimb.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Du har inte hört nåt om bussningen?
Såg att de hade mallar till det främre boggie hålet ute på snowest snowmobile!
Kan vara nåt för dem som vill uppdatera sin som -13:s proclimb.
Bussningarna är på väg, dock verkar posten/USPS ha mycket att göra, grejjerna skickades den 30 november. Förhoppningsvis får jag dom idag annars dyker dom nog upp under nästa vecka.
 

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
Kör me xtx på xf!Lite tyngre men körde me om borrade spindlar innan skidorna sattes på.
Så har ingen bra feedback!
Rbanan har ni kapat i skidorna eller rundat kölen än?
Tror man kunde korta kölen något eller runda kanterna!
Håller på att fixa uppdateringarna,tror ej ja sätter dit plast biten som ska hålla sidokåpan på plats
ser å bli trångt när remmen ska bytas.Gör nåt eget istället.
Va tror ni?testat?
 

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Bussningarna är på väg, dock verkar posten/USPS ha mycket att göra, grejjerna skickades den 30 november. Förhoppningsvis får jag dom idag annars dyker dom nog upp under nästa vecka.
Usps har inte bråttom väntar på lite prylar jag också!
Tog frakt som skulle ta 2-5 dagar och det har gått 4 nu och har inte kommit längre än till San fransisco.
Men men vi har ju ingen snö än så det är ju ingen panik.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Usps har inte bråttom väntar på lite prylar jag också!
Tog frakt som skulle ta 2-5 dagar och det har gått 4 nu och har inte kommit längre än till San fransisco.
Men men vi har ju ingen snö än så det är ju ingen panik.
ot: kan vara att frakten inte blivit uppdaterad blivit så flera gånger för mig.
Står att den är i US fast man har den på posten.....
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Monterat tunnelväska inför stundande fjälltripp på tisdag



Samt fixat nedre bukplasten efter jag sprängde remmen i kronogård sista turen







Kanske inte är bäst på plastsvetsning men det lär ska hålla, men har dock en till kåpa som jag ska fixa över förstärkningskittet till när jag får tid över


Andra planer jag har, som dock får vänta till efter säsongen är lite motorgodis, så om någon har ett par 800 HO cylindrar liggandes får gärna höra av sig.

Funderar om man skulle strippa dekalerna och bara ha kvar M800 märket kvar då dom börjar se rätt risiga ut tyvärr. Va tror ni?


Bonusbild från sista turen. Bra ställe att spränga rem :)
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
800HO cylindrar växer inte på träd skall jag tala om för er, iaf om man inte ska spendera för nya.

Iofs ett bra tecken, men om någon har ett par liggandes eller vet av några så hojta gärna. Skurna eller dylikt är bara bra!

Hade ett par på G men amerikanen försvann från jordens yta efter han skulle kolla frakten.

Har ej något annat att visa eller förtälja för er nyfikna ännu, men nästa bild ni ser på skotern så kommer den se lite eljest ut.
 

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
800HO cylindrar växer inte på träd skall jag tala om för er, iaf om man inte ska spendera för nya.

Iofs ett bra tecken, men om någon har ett par liggandes eller vet av några så hojta gärna. Skurna eller dylikt är bara bra!

Hade ett par på G men amerikanen försvann från jordens yta efter han skulle kolla frakten.

Har ej något annat att visa eller förtälja för er nyfikna ännu, men nästa bild ni ser på skotern så kommer den se lite eljest ut.
Hör med PF-racing :)
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Man kan köpa nya cylindrar från Arctic till en tredjedel av nypriset.
Skillnaden är att dessa har blivit om nicasilade.
När ja beställde sån cylinder ifjol sa de det att dessa var nästan i bättre skick eftersom de kontrolleras manuellt.
De om nicalsilade heter P på slutet men det verkar dom ha tagit bort i sprängskisserna.
De billigaste ja hittade när ja sökte på 3007-849P var hos http://www.speedsupplies.com/parts/arcticcat-3007-849P.htm 344 dollars. Men det är ju ändå en bit över 2000:-/st

Nej nu hittade jag denna http://www.gearhead.com/3007-849p.html#/s/ARC//3007-849P/1
215 dollars /st billigare än så blir det nog inte.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Man kan köpa nya cylindrar från Arctic till en tredjedel av nypriset.
Skillnaden är att dessa har blivit om nicasilade.
När ja beställde sån cylinder ifjol sa de det att dessa var nästan i bättre skick eftersom de kontrolleras manuellt.
De om nicalsilade heter P på slutet men det verkar dom ha tagit bort i sprängskisserna.
De billigaste ja hittade när ja sökte på 3007-849P var hos http://www.speedsupplies.com/parts/arcticcat-3007-849P.htm 344 dollars. Men det är ju ändå en bit över 2000:-/st

Nej nu hittade jag denna http://www.gearhead.com/3007-849p.html#/s/ARC//3007-849P/1
215 dollars /st billigare än så blir det nog inte.

Bra tips! Var ruggigt bra pris för " nya" cylindrar! Försöker hitta skurna cylindrar eller dåligt då jag tänkt lätta dom lite. Men kan nog vara svårt att hitta dåliga cylindrar billigare här i Sverige än vad dom där kostade :)

Antingen det eller tvångsmatning...
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Bra tips! Var ruggigt bra pris för " nya" cylindrar! Försöker hitta skurna cylindrar eller dåligt då jag tänkt lätta dom lite. Men kan nog vara svårt att hitta dåliga cylindrar billigare här i Sverige än vad dom där kostade :)

Antingen det eller tvångsmatning...
Som referens så har jag betalat runt 300 dollar för skurna cylindrar + fräsch topp.
Detta 2007-08 någon gång, och då F7-grejer.
Betalade 500 för fräscha cylindrar+topp som hade några säsonger kvar. Detta 2006.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Jag har haft någon enstaka tvekning när jag suttit fast och rullat ner skotern och ska starta i nerförsbacke.

Aldrig annars vad jag kan komma på, om det är ommappningen eller tändkilen låter jag vara osagt, nöjd är jag iaf :)

Har ett anti stab kit som väntar på posten jag ska sopa i ihelgen då jag hör oroande ljud från skenklossarna och mattan ibland.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Det kom en helg utan skoterkörning, så då fick man äntligen tid att skruva dit anti-stab kittet. vilket behövdes då jag såg fina märken på skenklossarna, phuu!