Projekt : John Deere Liquifire-440 ( 1980 )

TYPIII

Välkänd medlem
21 aug 2006
120
0
6
web.telia.com
Hej !

Tänkte visa lite bilder på min projekt maskin.....

John Deere Liquifire-440 ( 1980 ).

* Ny orginal huv med dekaler så som den kom från fabrik... har alltså inte monterat dekalerna i efterhand.
* Ny dyna.
* Nytt elsystem.
* Ny ruta kommer att beställas.
* Nyrenoverad motor.
* Ny sekundär variator.
* Nya buksidor samt lackade blanka.
* Blästrade skidor samt pulverlackerade.
* Nya lager överallt samt nya packningar i drivningen.
* Polerad tunnel samt nya tunneldekaler.
















.
 
Senast redigerad av en moderator:

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå
Sv: Projekt : John Deere Liquifire-400 ( 1980 )

Hur mycket gick grejjerna på?

Var dom svåra att få tag på?

underbart resultat måste jag säga ;)
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Sv: Projekt : John Deere Liquifire-400 ( 1980 )

Shit vilken pärla, ser ju ut som ny på bilderna!
*Tumme upp*
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Sv: Projekt : John Deere Liquifire-400 ( 1980 )

Jadu det gör inte att klaga på nått,jag och polaren gjorde samma sak med en Arctic cat Jag 3000 -79. Mkt kul att se!
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Ser hur fin ut som helst, kul att du fått tag på nya grejer till den. Har själv haft en Trailfire 340 -79 samt en Kawa Drifter 340 fartvindkyld.
 

TYPIII

Välkänd medlem
21 aug 2006
120
0
6
web.telia.com
Sv: Projekt : John Deere Liquifire-400 ( 1980 )

Hur mycket gick grejjerna på?

Var dom svåra att få tag på?

underbart resultat måste jag säga ;)
Tack alla för kommentarerna....
Delarna är inte så svåra att få tag på.
Det finns på blocket samt mycket på e-bay i amerika.
Svårt att uppskatta hur mycket pengar som är nerlagt, kanske kring 10000kr i delar + alla frakter från usa....värt varje kronor som jag känner det.
Jag började med en annan liquifire från början som såg ut att bli en riktigt fint objekt ,men upptäckte till min förvåning alldeles för många småsprickor i tunnel på den så det fick bli ett annat chassi jag hade här hemma(med riktiga regpapper givetvis).
Den kasserade liquifiren fick bli donator med motordelar och dylikt.
Troligen kommer en till att renoveras till frugan när skruvarglädjen kommer tillbaka.
 
Last edited:

TYPIII

Välkänd medlem
21 aug 2006
120
0
6
web.telia.com
Den här sportfiren ska nu renoveras till frugan.
Den har gått 63 mil sen ny, men har stått länge och måste därför ses över en hel del.
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
jag hadde en liquifire för ett par år sedan...portad och ombygd pipa tror jag det var och några större förgasare..gick bra som fan över typ 8000 varv och upp mot 10000..11000 när det var -25 ute hur mycket ska dom varva igentligen? gick då inte köra den i snön men gick som fan efter led och på sjön
 

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Bolleberget(Bollnäs alp):)
Herregud va avundsjuk jag blir! Letar själv efter en Liquidfire,har ett minne av en sån sedan jag var liten som ej försvinner,måste köpa bara:)
Kanon att d finns folk som ej glömmer sportmaskinernas rötter!:)