Projekt Arctic cat M7 -05 141"

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Jag får väl lov att gratulera! När du fixat och satt dit den där tyghuven så har du verkligen förstört en fin skoter! Och de där hålen du sågat ut på sidan, varför har du gjort så?
Vem vill ha en skoter som alla andra har? ;) man ska sticka ut, annars är de ju inge roligt ;)

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Ok, vad betyder det? Måste man hålla med om allt som skrivs och visas upp här eller? Välkommen till verkligheten gott folk!
nae de är sant, men jag "moddar" även min skoter och de är faktist inte de roligaste att få höra att man är nästan dum i huvet för att man vill göra sin maskin till den perfekta maskinen för sig själv!

inte för att vara dum men vissa komentarer KAN man faktist hålla för sig själv!

MEN NOG OM DE! grymt jobbar för övrigt diggar detta projekt! :rock:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
nae de är sant, men jag "moddar" även min skoter och de är faktist inte de roligaste att få höra att man är nästan dum i huvet för att man vill göra sin maskin till den perfekta maskinen för sig själv!

inte för att vara dum men vissa komentarer KAN man faktist hålla för sig själv!

MEN NOG OM DE! grymt jobbar för övrigt diggar detta projekt! :rock:
Jag tycker det är ganska kul när man får höra av i mina ögon idioter att man själv är en idiot som orkar hålla på med en gammal skoter.. :laugh: Hånler bara och tänker att dom får väl se till vintern.. En bi-produkt av mitt intresse som jag faktiskt tycker är kul att det kan vara så irriterande för vissa :)

Men att gnälla över detta projekt är bara knäppt.. Originalhuven finns kvar och är inte svårt att återställa till helt original om man nu vill ha en originalskoter? :hmmmm:
Nej Metso fortsätt du med dina fina moddningar! :beer:

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
En fundering bara : hur gjorde du med kablarna som går emellan reglaget och handtagsvärmarna ? har nämligen stött på ett problem, kabeln måste ligga ovanför fästet och tillslut nöter gasahandtaget på det, varje gång man gasar fullt tar de i kabeln på pro x2an!

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
En fundering bara : hur gjorde du med kablarna som går emellan reglaget och handtagsvärmarna ? har nämligen stött på ett problem, kabeln måste ligga ovanför fästet och tillslut nöter gasahandtaget på det, varje gång man gasar fullt tar de i kabeln på pro x2an!
Tjena!
Jag ska passa på att tacka för all den grymt fina responsen, väldigt roligt att ni visar intresse och tycker om projektet. Sen får ju alla ha sina egna åsikter, märks att de finnes folk som lider av blocket syndromet ock bara kikar på bilderna. :afraid:

Aja nog om de, jag själv är väldigt nöjd med maskinen och de är ju huvudsaken :rock:

Nylander: Min kabel ligger på undersidan av styret och åvansidan fästet om man säger så, inget som likker och nöter så de passar perfekt. :ciao:

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Tjena!
Jag ska passa på att tacka för all den grymt fina responsen, väldigt roligt att ni visar intresse och tycker om projektet. Sen får ju alla ha sina egna åsikter, märks att de finnes folk som lider av blocket syndromet ock bara kikar på bilderna. :afraid:

Aja nog om de, jag själv är väldigt nöjd med maskinen och de är ju huvudsaken :rock:

Nylander: Min kabel ligger på undersidan av styret och åvansidan fästet om man säger så, inget som likker och nöter så de passar perfekt. :ciao:
okej ! som du har monterat powermadsen i fästena, ska de vara så ? köpte ett par beggade och har ingen aning hur de ska sitta egentligen !

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Fick ett trevligt samtal från Top Coat Sundsvall alldeles nyss, vad kan de handla om tro? ;) :D Nylackade och fina skoterprylar!!

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
okej ! som du har monterat powermadsen i fästena, ska de vara så ? köpte ett par beggade och har ingen aning hur de ska sitta egentligen !
edit : vet hur dom ska sitta nu

Ont : ser framimot o se den men framvagnen och det :rock:

Last edited:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjenare skoter lovers!
Som jag lovade så kommer det bilder, Var och hämta ut grejerna idag och har monterat framvagnen.

Some pics..

Blev lite bättre än de förra!! :beer:

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Tjena kompis!
När nån av våra skotrar skall moddas så lämnar vi jobbet till dig!
Tumme upp igen!!! jag gillar din smak.
Sätt ut en bild på den gröna pärlan snart så vi kan se helheten! :beer:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjena kompis!
När nån av våra skotrar skall moddas så lämnar vi jobbet till dig!
Tumme upp igen!!! jag gillar din smak.
Sätt ut en bild på den gröna pärlan snart så vi kan se helheten! :beer:
Går jätte bra de :beer: Tackar så mycket!!
Tyvärr så blir de lite sämmre med en helhetsbild då maskin är utan boggie och hänger i taket. Men så fort jag får mina förlägningsskenor av Turbomountain så ska jag fixa en bild ;)

Så om ni inte orkar vänta så är de Turbomountain ni ska stressa lite :laugh: