ProClimb M800 vs M800 HCR

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Tänkte kolla om det är någon som har lite mer koll på vad det skiljer mellan dessa 2 modeller?
Hur är det tex med kylning och vidare.
Alla olikheter som kan kommas på uppskattas.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Kylaren på HCR är löjligt liten, den sträcker sig inte längre än till halva dynan. Vanliga M800 och M800 SnoPro har full längd på tunnelkylaren.

HCR är 2" bredare över framvagnen, har Fox Evol dämparna, har andra skidor med djupare köl, har den bättre tankmätaren. Och givetvis färgsättningen...

Måste tillägga att jag kan ha fel, dom behöver ju inte komma till sverige med usa-setupen, dom kan ju få samma skidor, ruta osv...
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Kylaren på HCR är löjligt liten, den sträcker sig inte längre än till halva dynan. Vanliga M800 och M800 SnoPro har full längd på tunnelkylaren.

HCR är 2" bredare över framvagnen, har Fox Evol dämparna, har andra skidor med djupare köl, har den bättre tankmätaren. Och givetvis färgsättningen...

Måste tillägga att jag kan ha fel, dom behöver ju inte komma till sverige med usa-setupen, dom kan ju få samma skidor, ruta osv...
vad är det för dämpare på M800 då? är dom sämre/bättre än på hcr?
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
m800 har inte float.den har inte heller teleskopstyrstången.

sp och hcr har styrstången.det och dämparna skulle vara avgörande om jag skulle köpa en ny.
Förutsatte att han menade SnoPro faktiskt... Det är nog den som dom allra flesta kommer köpa.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jo jag håller med dig.jag hadde aldrig köpt en vanlig.dom kronorna extra det kostar att få en sp är ju värt det alla dagar i veckan och det tycker nog dom flesta.

men jag vet även att det finns dom som köpt vanliga m8 också