Problem, tanklock ej tätt

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
Tankar skotern halv tank, de liksom bara rinner ut åt alla håll runt locket, när ja börja köra. Har frågat och de finns ingen tätning att köpa, någon som vart med om något liknande? alltså bara halvtank, på en pro x2 . :(

Är de ett helt nytt tank lock som behövs eller andra förslag?
 

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
Tror ja nu ser problemet, tankhalsen är fan helt av, nedanför gängan är den halvt av :( så är nog en ny tank som gäller, eller någon som har bra förslag? passar edge tank?
 

Aquafresh

Aktiv medlem
6 apr 2008
78
0
6
Polaris har ju bytt ut tankarna på pro X2 nu i höst. Och jag tror det var för att dom sprack i halsen eller vad det var. En kompis till mig har gjort det. Ring och hör med din polarishandlare.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jaa, jag fick också det servicemeddelandet att jag skulle lämna in för att byta tank just pga att påfyllningsröret spricker..
Så det får du åtgärdat gratis..
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
hej, jag har pratat med åf och jag skulle få en ny tank till min xr 800 -04 ring dem, kolla om det är tanken som sprukit mellan "gänan" och tanken

mvh
 

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
har kontaktat åf, dom har beställt ny tank på garanti. Dom sa att jag skulle byta tank själv så slipper jag ta dit skotern :) var ju till åf förra veckan och bertättade mitt problem, då sa dom inget om garanti.

Men tur att vissa vet de mesta, tack alla för hjälpen !
 

polaris_edge_600

Välkänd medlem
28 jul 2007
266
0
16
gäller det även själva locket ? det läker från min x2 också men tro det är själva glaset på tanklocket..
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Hur tror ni att åf/polaris ställer sig till om man har denna tank monterad på en Pro X 440.
Vet ej om det är en tank med detta problem eller ej, men om så är fallet bör man väl kunna få den utbytt ändå?
Eller?
 

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
om glaset läker, vet ja inte om du får ny. men ny tank får du iaf,
bara kontakt åf, för svar på de.

---------

jadu, dom söker på ditt chassi nr och vad ja nu fatta gäller detta -04or.
men bara åka in och lämna nr och låta dom kolla, är ju värt ett försök :)
 

polaris_edge_600

Välkänd medlem
28 jul 2007
266
0
16
men vadå är det bara att ringa till polaris återförsäljare och säga att jag vill ha en ny tank och tanklock därför den läker!?
 

Jonas_N

Välkänd medlem
1 jan 2000
161
1
6
ja jag har en pro x2 600 -04! men jag har inte fått något service medelande?? hänger inte riktigt med :p
Ring upp åf. Hos Polaris register så stod fortfarande förra ägaren kvar på skotern jag nu äger. Kanske liknande för dig, så att det är därför du inte fått nått servicemeddelande.
 

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
fick inte heller något medelande utskickat, fick reda på de här på forumet. så for till åf, och dom kollar i sitt register på vilka som ska få ny tank, de är såklart bara dom som vill få bytt tank som får de. råder dock alla att göra de med tanke på att de är väldigt många som haft problem :)