Problem P-85?

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Hej.. Tycker mej se en konstig trend och ev röd tråd!?
Hos vår åf finns ett antal P-85or liggandes på garanti! Och polarn sköt sin andra på 100mil, gick tvärt av och kom ut genom sidokåpan..
Enligt åf så är det en massa nytillkommna små och stora fel, kron muttrar släpper axlar som går av...
Sen ser vi att jävligt många fler verkar ha problem med rem slitage!? Är det vi som utvecklats som förare eller har dom lagt ut tliiverkningen till kina?
Någon som har insider kunskaper i frågan?
 

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Hej.. Tycker mej se en konstig trend och ev röd tråd!?
Hos vår åf finns ett antal P-85or liggandes på garanti! Och polarn sköt sin andra på 100mil, gick tvärt av och kom ut genom sidokåpan..
Enligt åf så är det en massa nytillkommna små och stora fel, kron muttrar släpper axlar som går av...
Sen ser vi att jävligt många fler verkar ha problem med rem slitage!? Är det vi som utvecklats som förare eller har dom lagt ut tliiverkningen till kina?
Någon som har insider kunskaper i frågan?
Remslitaget tror jag inte bero p-85an! Men överlag håller jag med dig, man kan ju tro att kineserna lagt sig i viss tillverkning!
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
men snälla nån, visa lite förståelse, kan ju inte vara lätt för kineserna att linjera en variator med ögonmått...och det är självklart att vevarna är vinda......hehe
 

Bad_rasta

Medlem
16 feb 2008
34
0
1
Sen är det ju drivbältes problemen, Tommy sköt ju sin i helg. Verkar inte hålla. Har du uppdaterat din med klämman
?
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Herr grönberg avrådde mej från Pro så jag har en std rmk med fox float runt om... Glömde shimsa om axial spelet på sekundären, så den nya remmen fransade sej efter 20min bland träden... Då körde jag lugnt och sansat 2mil innan skogen... Det var idag..