Problem med startsnöre

wickiepickie

Välkänd medlem
4 dec 2010
278
0
16
Gävleborg
Hej, jag undrar hur man lindar in ett start snöre runt variatorn om t.ex. start snöret har stannat ute. hur lindar man då in snöret för att kunna dra igång den så?

ski doo 380

Last edited:

YamahaEt340

Aktiv medlem
20 feb 2010
62
0
6
Luleå
Jag hade samma med min yamaha 340 ta bara ut din morsars hårtork och blås med den där snöret åker in!
Eller blås med en värmepistol..

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
Hej, jag undrar hur man lindar in ett start snöre runt variatorn om t.ex. start snöret har stannat ute. hur lindar man då in snöret för att kunna dra igång den så?

ski doo 380
Du sätter fast snöret (som följer med original) i variatorn med hjälp av en plastknapp/knopp (som också följer med original) sen lindar du upp den och drar för kung och La Camilla.

wickiepickie

Välkänd medlem
4 dec 2010
278
0
16
Gävleborg
yamahaET: jag har inte problem nu. men jag hade problem förra vinter på kvällen en gång när jag skulle hem. men jag ville då veta hur man gör när man lindar in extra linan runt variatorn.

Roggaz78

Aktiv medlem
30 jan 2008
94
0
6
Brunflo
de e primärvariatorn som sitter på motorn som du lindar snöret på. du kan egentligen använda vilket snöre som helst, de e bara viktigt att du lindar det så de lossnar när du drar så de inte följer med när motorn startar.