Problem med Rajd-R46! :`(

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
30
Hammerdal
Tjossan :) Har jävlats lite med rajden i och med att den värmenöp PGA förgasarbyte, som hade fel inställning... -.- Men i alla fall så renoverade jag motorn me nya kolvar och honade cylindrar (Mag 338) Men nu fixade jag nya membran till orginal förgasaren : Walbro wr. (Har kört med en polares förgasare i en månad nu, så motorn har funkat bra) MEN nu idag när jag monterade de nya membranen å pill i förgasaren så.. Startar den med choken i, och går i ungefär 15 sekunder sen dör den av sig själv. Och om jag stänger av choken direkt efter den startat så bara dör den av sig själv på några sekunder. Skulle behöva hjälp med att hitta möjliga fel.. skoter nerverna håller sig inte länge utan att få köra! :Cry: Tack på förhand.
 

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
30
Hammerdal
TJO :) Nu har jag bytt cylinderfots packning på Rajden, Vilket ledde till att skoten går fint på tomgång och vid gaspådrag.. men endast när choken e õppen... För så fort man stänger choken så tvär dör den bara! Behöver hjälp med vad det kan vara för fel! Tack på förhand :)
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Jag har en tillotson i Alpinen, så vitt jag vet är det liknande kanske? inte mycket som skiljer sig tror jag :)
Startade den inna jag lastade upp den på släp igen och körde bort den på en hylla uti ingenstans.

Hade själv problem med luftskruven och bränsleskruven, och torrt filter under förgasarn, blötte filtret och mixtrade med skruvarna och den studsade igång, fick dock inte prova köra då jag hade begränsat med bensin (halv liters dr.pepper flaska).
Lät den suga bort bensinen vilket den gjorde på mindre än 5 minuter.

Kolla att du har skruvarna rätt och inte ger den för lite soppa. Mitt tips!
 

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
30
Hammerdal
Tjenaa! :D Kollade litte med skruvarna.. har stält in dom efter original inställningarna, vilket ska ge ut liite mer än vad motorn behöver. sen får man ju justera därifrån :p Vägrade fortfarande att gå.. så nu har jag skruvat isär allt!! Ska byta packboxarna på PTO och MAG sidan, var lite blött vid svänghjulet.. så antar att det är packboxarna som jävlats. Men tack för hjälpen Iallafall! :)
 

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
30
Hammerdal
Bara skit! Bytt packboxarna på vevaxeln nu... men ingen skillnad.. Surar ner sig som en gris! även om jag bottnar bränsle skruvarna och bara vrider upp ett halvt varv!! Vad ska jag göra? :O
 

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
30
Hammerdal
Haha :p Jaaa du.. Har en mikuni som jag använde förra sesången... men den värmenöp med den förgasarn... antagligen bara att bestycka om :p Vet du lämpliga munstycken eller får man prova sig fram? :)
 

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
310 munstycke på en motor på 340 cc och typ 20 hk kändes väl lite i överkant? Tror du kan gå ner ganska mycket, kolla färgen på stiften efter en fullgasrepa. Med dedär munstycket lär den nog blöddra ganska friskt och ta onödigt mycket bensin.
 

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
30
Hammerdal
Jaaa.. Ja tyck de låt mycket jag mee... Hmmmm :S Men när jag hade 280 huvudmunstycke så vitna stiften å den värmenöp... Såå med 310 så bluddrar den inte någe å stiften är stiften bruna (liiiiiiiiiite liiite mörkare än perfekt) =) Såå jaa ska gå ner till 300.. Finns tydligen ingen Fast tabell när det gäller bestyckning på gamm motoran.. :p