Problem med motorn?! Indy Trail -90

sn0wfreak

Medlem
27 dec 2008
12
0
1
Svenstavik
tjena, nu vare såhär att jag var ute och körde skoter. sen helt plötsligt när det blev uppför ville inte skotern "gasa" (ungefär som man har lite bensin) så jag har åkte och tryckte i 20liter i skotern, men samma visa när den kommer en skapligt brant uppförsbacke blöddrar skotern bara och jag blir stående mitt i backen, så jag undrar då... är det någon som har någon aning om vad det kan vara?? skoter: Polaris indy trail deluxe -90

//Jonas
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Sv: Problem med motorn?!

Kolla om tändhattarna är bra, hände så när jag skulle klättra en gång och då var det ena tändhatten
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Sv: Problem med motorn?!

Kolla om sugslangen i tanken har lossnat =)
Min Polaris Indy Sport GT -89 dog helt plötsligt efter en led på sista åkturen förra vintern så jag slängde in den i förrådet utan att bry sig.
Och när jag öppnade huven och började kolla så efter 1 timmes felsökning mellan tanken och motorn så visade det sig att sugslangen hade lossnat så den fick ingen soppa då man hade mindre än ca halv tank :p
Så eftersom du står i uppförsbacke så kan den inte suga bensin = den går antagligen på ångorna och den börjar bluddra.
 

knatt3

Välkänd medlem
12 aug 2007
173
0
16
skellefte
Sv: Problem med motorn?!

tjena, nu vare såhär att jag var ute och körde skoter. sen helt plötsligt när det blev uppför ville inte skotern "gasa" (ungefär som man har lite bensin) så jag har åkte och tryckte i 20liter i skotern, men samma visa när den kommer en skapligt brant uppförsbacke blöddrar skotern bara och jag blir stående mitt i backen, så jag undrar då... är det någon som har någon aning om vad det kan vara?? skoter: Polaris indy trail deluxe -90

//Jonas
kolla remmen! om du har en extra så byt å kolla om de blir bättre, hade lika dant på en äldre skoter...
 

sn0wfreak

Medlem
27 dec 2008
12
0
1
Svenstavik
tändhattarna är det inget fel på, likaså med tändstiften för dom är nya. men jag snappade upp en fundering idag... kan det vara så att kolvringen har fastnat/gått sönder i ena cylindern? för något har ju hänt, normalt brukade skotern åka iväg på 4000varv och gå över 9-10000varv på full gas men nu är det så att den åker iväg på 3000varv och går nätt och jämt över 7000varv :S
 

sn0wfreak

Medlem
27 dec 2008
12
0
1
Svenstavik
Hallå! :D Hittade felet efter 5minuters letande, det var ju så att bränsleslangen hade gått sönder, den låg emot dragsnöret så det blev ett hål, men nu är det bytt och så passade jag på att byta remm med och skotern går kanon nu:rock: men tack iallafall! :)