M800 2012
Drog igång skotern efter en tids vila och lät den gå på tomgång medans jag skottade fram den. Den gick ett kort tag men sen strejkade den och vägrade starta igen. Antog att det berodde på att snö täckte avgasröret och att den blev sur.
Drog in den i garage och lät den stå över natten, satte sen dit nya stift.
Då startade den men gick väldigt dåligt och hade väldigt mycket vita avgaser.
Jaha o-ringarna i toppen har väl gått sönder tänkte jag och bytte dom men den startar ändå inte. Tände några gånger för att sen avgasknalla och vara helt död
När man river lös stiften är dom blöta, mest troligt kylarvätska
Om man tar lös lilla slangen på toppen som går till påfyllningsrörett för kylarvätska sprutar det ut vattnen från röret. Osäker om det ska göra det.
Vars och varför kommer det in kylarvätska i cylindrarna? Känns ju som att det inte borde kunna hända innan skotern är varm och har tryck i systemet. Inte efter några ryck i snöret...
Toppen ser hel och rak ut, den har ju inte kokat eller gått varm heller.
Nya o-ringar och momentdragen topp
Den har komp
Nya stift med gnista
Bränsle fram till spridarna
Har provat ta lös bränsleslangen och dra den torr men verkar inte hjälpa.
Drog igång skotern efter en tids vila och lät den gå på tomgång medans jag skottade fram den. Den gick ett kort tag men sen strejkade den och vägrade starta igen. Antog att det berodde på att snö täckte avgasröret och att den blev sur.
Drog in den i garage och lät den stå över natten, satte sen dit nya stift.
Då startade den men gick väldigt dåligt och hade väldigt mycket vita avgaser.
Jaha o-ringarna i toppen har väl gått sönder tänkte jag och bytte dom men den startar ändå inte. Tände några gånger för att sen avgasknalla och vara helt död
När man river lös stiften är dom blöta, mest troligt kylarvätska
Om man tar lös lilla slangen på toppen som går till påfyllningsrörett för kylarvätska sprutar det ut vattnen från röret. Osäker om det ska göra det.
Vars och varför kommer det in kylarvätska i cylindrarna? Känns ju som att det inte borde kunna hända innan skotern är varm och har tryck i systemet. Inte efter några ryck i snöret...
Toppen ser hel och rak ut, den har ju inte kokat eller gått varm heller.
Nya o-ringar och momentdragen topp
Den har komp
Nya stift med gnista
Bränsle fram till spridarna
Har provat ta lös bränsleslangen och dra den torr men verkar inte hjälpa.
Last edited: