Problem med Lynx 3500 F.C GLS -90

Robban9007

Medlem
12 jan 2017
15
1
1
Skellefteå
Hallå! Var å köpte mig en Lynx 3500 fc gls från -90 igår. Provade den en kortare sväng då jag köpte den , och tyckte den gick hyfsat, den var kall då.

Men idag när jag skulle ut å köra den så, började den gå riktigt dåligt. Den startade ganska lätt, men när jag sedan skulle iväg så hände det som ingenting då jag gasade. upptäckte att de varken satt luftilter eller luftburk där, men jag satt dit ett filter, men blev knappt någon skillnad.

Fick inte upp nå varv på motorn , och den stod bara still, sen skakade jag som iväg mig och fick mig då iväg , men den går verkligen bara på höga varv, fick hoppa av och putta den då de blev uppförsbacke, för den ville ej varva upp. Det är som att den inte har någon ork alls. Sen när man får den att gå på lite högre varv så gör den inte just mer än 40km/h.

Killen jag köpte den av sa att de ska sitta dubbla gasare på den, men nu satt bara en där för den andra flödade. Fick dock med den andra.

Det låter som den får för mkt soppa, men samtidigt som att de skulle vara nått annat också.. Sitter en rotax 503 i den.

Någon som har nått tips på vad det kan vara och vad jag kan göra?

Får inte tag på säljaren längre heller så vet inte så mycket vad han har gjort riktigt.

Tack på förhand / Mvh Robert
 

Robban9007

Medlem
12 jan 2017
15
1
1
Skellefteå
får inte lös tändstiften, nyckeln vek sig, och vill inte dra av dom, dom är ärgade det man ser, så är nog risk att dom är dåliga.

Sen sa en annan på ett annat forum att de nog berodde på att det bara sitter en gasare där när de egenligen ska vara två. Insuget som satt där var mycket märkligt så förhoppningsvis ska den gå bättre imorgon då jag rengjort och satt dit båda gasarna med original insugen. fanns inga insugspackningar heller så ska köpa det med.

Borde reflekterat över det själv men man lär så länge man lever!