problem med justering av rem! sekundärvar

N

N_w

hejehj, problem som vanligt jag tycker att min rem står snett mot primärvariatorn det gnålar när man snurrar primärvariatorn!:(, alltså att sekundärvariatorn är för långt utåt den är för central mot primär variatorn, sen undrar jag om man kan göra skillnad genom att tjustera sekundärfjädern?, ni ska få några bilder!

kolla vad sekundär, yttersta mot motorn är central mot primärn, jag tycker den borde vara mer mot motorn!

tack så mkt för hjälp! uppskattar allt ni säger, kan bara säga tusen tack om jag får hjälp:)

Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Omöjligt genom att se dessa bilder avgöra om den är fel linjerad..

Kolla bara så att shimsbrickorna som ligger bakom sekundären är kvar!

Sen att den gnisslar kan ju vara att du har en ny rem som ligger för högt i sekundären.

Hur länge stoppar en rem för dig'?

N

N_w

Omöjligt genom att se dessa bilder avgöra om den är fel linjerad..

Kolla bara så att shimsbrickorna som ligger bakom sekundären är kvar!

Sen att den gnisslar kan ju vara att du har en ny rem som ligger för högt i sekundären.

Hur länge stoppar en rem för dig'?

shimsbrickor? fans inga bara en stor bricka inte tunna som de brukar vara!

SKRUV 22 KAN DET VARA NGN SORTS JUSTERING??:)

Last edited:

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
skruv 22 är väl bara till för att skruva isär skivorna då man ska byta rem

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Du måste ju antingen schimsa ut/in variatorn med brickorna som sitter. Alltså ta bort eller lägga till fler brickor. Om inte det hjälper måste du linjera motorn med sekundären, du kan säkert låna ett verktyg till det någonstans så du får det rakt.

N

N_w

Du måste ju antingen schimsa ut/in variatorn med brickorna som sitter. Alltså ta bort eller lägga till fler brickor. Om inte det hjälper måste du linjera motorn med sekundären, du kan säkert låna ett verktyg till det någonstans så du får det rakt.
men kolla på sprängskissen sen på tjusteringsskruven 22 jag använde dom för att få ne remmen lite granna å nu gnåler det inte längre eftersom den innersta skivan trycks ju mot motorn mer så de kan ju vara grejjat nu! eftersom när jag köpte skotern trodde jag de höll i något så jag drogbara åt dem utan att tänka mej för men nu har jag justerat alla med hjälp av ett skjutmått så skivan står rakt! / Mvh jonatan :D

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
men kolla på sprängskissen sen på tjusteringsskruven 22 jag använde dom för att få ne remmen lite granna å nu gnåler det inte längre eftersom den innersta skivan trycks ju mot motorn mer så de kan ju vara grejjat nu! eftersom när jag köpte skotern trodde jag de höll i något så jag drogbara åt dem utan att tänka mej för men nu har jag justerat alla med hjälp av ett skjutmått så skivan står rakt! / Mvh jonatan :D
Okej. Men då ska ju problemet vara löst. :)