Problem med Indy 500 sp 89

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Om förgasarna flödar över så borde de betyda att dina nålventiler inte stänger som dom ska när flottörhuset är fullt.


Kan bero på antingen skräp i ventil/flottörhus ,slitna nålventiler eller en flottör som läker så den "sjunker" i botten.
 

Lindskog

Aktiv medlem
20 jan 2011
52
0
1
Gävle/Uppsala
Lånar tråden lite med ett likadant problem

jag har samma problem med 1 av mina förgasare! (Indy 500 -89)
har gjort ren förgasarna, och blåst rent, kollat att flottörerna inte läker, testat att blåsa där soppan kommer och tryckt och nålventilen tätar och kärvar inte! idag bände jag lite på själva plåten som trycker på flottören så att den ska börja trycka direkt på nålventilen!

satte i förgasaren i skotern men det står fortfarande en stråle ut där slangen sitter på förgasaren som ska ta soppan som flödar över, efter ett tag då jag stängt av soppakranen lite och vred på fullt så flödar den inte över, sen efter ett tag när jag är ute och åker så börjar den dö, då är det en stråle där igen..och sådär håller den på!

kan det vara så att nålventilen går lite lite lite för tungt för att flottören ska orka trycka upp den riktigt, tänkte på om den är gammal och sliten så den inte går lika lätt längre!

MVH/Lindskog
 

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Är väl ganska onödigt att ta bort tråden, om någon annan har samma problem och kan bli hjälpt av denna?