Problem med gnistan.

Blizzard5500mx

Välkänd medlem
7 sept 2008
122
0
6
Ställdalen
Hejsan som rubriken lyder så har jag Porblem med Gnistan, har köpt ny tändplatta och montera dit den, men när jag skulle dra igång den så fick den bara Gnista på var femte drag ungefär, sen när jag drag nåra gånger så slog den och fick ett bakslag så jag nästan följde med snöre tebaka, och sekundärvariatorn gägade ur:S någon som vetvarför? Kommer den gänga ur när den startar? vill helst inte ha en variator i huvet:) De är ju en skidoo blizzard. Hoppas någon kan komma med förslag om gnistan:)
¨
MVH Robin



Snön har kommit!!
 

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Hejsan som rubriken lyder så har jag Porblem med Gnistan, har köpt ny tändplatta och montera dit den, men när jag skulle dra igång den så fick den bara Gnista på var femte drag ungefär, sen när jag drag nåra gånger så slog den och fick ett bakslag så jag nästan följde med snöre tebaka, och sekundärvariatorn gägade ur:S någon som vetvarför? Kommer den gänga ur när den startar? vill helst inte ha en variator i huvet:) De är ju en skidoo blizzard. Hoppas någon kan komma med förslag om gnistan:)
¨
MVH Robin



Snön har kommit!!
Ta å köp ny tändspole. sen kan nog inte sekundären flyga ut, sitter ju fast med en kil och en bricka som är fastgängad i variatoraxeln så den kommer inte att träffa dig i skallen om du inte har riktigt j"vla otur! :p men om du är rädd för det så kan du ju alltid dra åt skruven ordentligt. Sök på andra länkar angående det där om gnistan. då blir du nog mycket klokare. det blev då jag! :)