Problem med f7 -03 motorn?

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
har inte haf något stort problem med min (endast bränslepumpen som hakade upp sig men det var lätt fixat), går som ett skollat troll och kör ifrån många nyare skotrar
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
De som överlevede de första milen (vissa hade inte luftat oljesystem) verkar hålla bra, det är få som rasar. Som sagt sprickor i pipa och grenrör är inte ovanligt.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
vissa var extremt snålt ställda på olja från fabrik (min tex ) , om den går fortfarande så får den garanterat tillräckligt med olja , eller rent av för mkt .... jag ser ingen andledning att koppla ur pumpen om den fungerar , se bara till att inte några slangar håller på att skavas av , kolla den från behållaren som går genom motorplattan ......
pumpen smörjer även snäckväxeln som driver vatten/oljepump å man måste smörja där kontunerligt utan pump ..
 

Hålloj

Välkänd medlem
21 okt 2008
142
0
6
Bonäs bränna
vissa var extremt snålt ställda på olja från fabrik (min tex ) , om den går fortfarande så får den garanterat tillräckligt med olja , eller rent av för mkt .... jag ser ingen andledning att koppla ur pumpen om den fungerar , se bara till att inte några slangar håller på att skavas av , kolla den från behållaren som går genom motorplattan ......
pumpen smörjer även snäckväxeln som driver vatten/oljepump å man måste smörja där kontunerligt utan pump ..
Jomen tanken är ju att sätta motorn i ett Snopro 440 chassie... och då kändes det mer pålitligt att blanda själv... Man booorde ju kunna hitta på nån bra lösning för att smörja den dära snäckväxeln...

Nån som har nån bra lösning på det problemet?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag blandar i tanken på min 03:a , har en slang från undersidan av vevhuset upp till reedkorgen som jag sprutar i en skvätt med oljekanna då och då , funkar bra ...
har även 2 "crossmotorer" utan pump vet inte hur de är löst på dom , kanske en borrad kanal ? ska undersöka det senare
 
B

Biosteel

jag blandar i tanken på min 03:a , har en slang från undersidan av vevhuset upp till reedkorgen som jag sprutar i en skvätt med oljekanna då och då , funkar bra ...
har även 2 "crossmotorer" utan pump vet inte hur de är löst på dom , kanske en borrad kanal ? ska undersöka det senare

kan du ladda upp en bild på hur de ser ut där du smörjer med oljekannan:beer:
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
det är bara en vanlig slang som sitter på befintliga nippeln under vevhuset , sitter fast i en reedkorgsbult , har faktist varierat rejält hur ofta jag smörjt men kanske var 10-30 mil ,
har hört att några bara smort in drevet med fett vid montering å sen bara kört