Problem med en rotax tripple 700 1998

Smin

Medlem
30 dec 2009
30
0
1
Jag har problem med min tripple 700 från 98!! den startar direkt när jag ska iväg och går hur bra som helst men efter en kvart är det som om man slår in nödstoppen den bara stannar!!! och så får man vänta en 10min så går den igen vad kan det vara stator eller cdiboxen eller några andra elfel tacksam för lite tips mvh Fredrik.
 

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Kolla kabelhärvan från tändningslåset! Hade kortslutning där på min Mach 1 -98! Dom hade skarvat kablarna där med oisolerade kabelskor å lagt dom i nån typ av massa som hade torkat så dom låg ihop i bland!
 

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
Lånar tråden lite;)
Skulle det kunna vara något glapp i tändningslåset om alla lampor osv glappar när man kör?? eller kan det vara ett jordfel någonstans? Inte så lätt att hitta alla kablar, kopplingar osv...
 

Smin

Medlem
30 dec 2009
30
0
1
Kolla kabelhärvan från tändningslåset! Hade kortslutning där på min Mach 1 -98! Dom hade skarvat kablarna där med oisolerade kabelskor å lagt dom i nån typ av massa som hade torkat så dom låg ihop i bland!
ok då ska jag kolla det!! men det är konstigt för man kan nästan ställa in klockan på en kvart sen stannar den!!!!
 

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
Händer det även om du bara låter den stå? alltså på tomgång. Kolla förgasarna om det är något skit som gör bränsleflödet dåligt
 

Smin

Medlem
30 dec 2009
30
0
1
nej soppa får den, dom är nyss kollade!! och det spelar ingen roll hur jag kör om jag kör hårt eller tar det försiktigt det verkar som den stannar när den fått upp tempen i motorn och den går runt lätt i motorn när jag drar!!!!