Problem med el-back

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
Alltså elbacken fungerade klanderfritt, la i den när skotern var kall o nystartad inga problem.

Men efter 2 dagar i garage, så måste den stå å bli varm länge innan de gå få in.
Vet sedan tidigare att vissa vill vara varm när man lägger i, men varför ändra den sig?

Enda jag gjort är, gett den lite mer bränsle för den gick så snålt.
 

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
Svar nej inte bytt rem, tror de gör det hela bättre eller?? el menar du att rembyte skulle gjort det värre ?

tacksam för fler ideer, el är detta ett polaris orginal fel ??
 

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Du menar att den dör när du lägger i backen va ? För så var min förra enduro 600. Ibland fungerade de när den var kall, och ibland inte. Så de är vell inge ovanligt.
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Är motorn kall så dör den när du trycker i backen, helt enkelt för att den inte orkar vända på motorn då.
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Har för mig att jag läst att dom rekommenderar att skoter får gå en stund så den blir varm innan man lägger i backen, för annars kan den dö som du beskriver.. Som sp4x sa, den orkar inte vända motorn när den är för kall.
 

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
NEJ Nej den dör inte ! lampan lyser, men backen läggs inte i. TYckte bara de var konstigt för det har ju fungera flera ggr hur bra som hällst.

Hade någon tanke på om det kan blitt fukt någonstans när den stått inne?? för före det inga problem alls.
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Kan det inte bero på att du har för hög tomgång?
Prova dutta till choken så tomgången gå ner och samtidigt trycka på PERC :)