problem med Edge

brothers

Medlem
13 apr 2008
42
0
1
Hej

När jag står på min polaris edge 600 -01 och gungar den ba lite försiktigt fram och tillbaka så får jag ett "klonkande" ljud från krängningshämmarna varför gör de så?? och hur fixar jag det?? låter ju inte normalt i mina öron! :)

Mvh :)
 

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Hej

När jag står på min polaris edge 600 -01 och gungar den ba lite försiktigt fram och tillbaka så får jag ett "klonkande" ljud från krängningshämmarna varför gör de så?? och hur fixar jag det?? låter ju inte normalt i mina öron! :)

Mvh :)
Inne i trailarmarna så har du som en plastbussning som man sticker in hämmaren i vardera trailarm. Dessa brukar antingen bli slitna eller gå sönder och falla bort. Kolla det.
 

Routterrr

Välkänd medlem
2 aug 2010
246
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Har samma fel på min edge men har inte gjort något åt det. Spelar det ngn roll mer än att det låter? Har funderat på att ta bort den. Blir det stor skillnad? Pos/Neg?
 

brothers

Medlem
13 apr 2008
42
0
1
Inne i trailarmarna så har du som en plastbussning som man sticker in hämmaren i vardera trailarm. Dessa brukar antingen bli slitna eller gå sönder och falla bort. Kolla det.
Okej, men ska plastbussningen sitta på den där runda stången inne i "hålet" på trailingarmarna där dom "löper"??? :)

mvh :)
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Ta bort krängningshämmaren och skotern blir mycket lättare att bryta omkull i lössnö, nackdelen är att den blir tippig i högre hastigheter efter led...Köp dit styvare fjädrar så blir det en helt annan maskin
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Jo, hårdare fjädrar är att rekommendera..
Vet en som satt iq framfjädrar i sin och den vart mycket bättre