Problem med 670

jonkeroret

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Kalix Swe
Hejsan allesammans!
Har problem med min 670 motor (tror det är 96-97års modell).
Den startar lätt och så och jag bytte kolvar i den i början av förra säsongen.

Problemet jag har är att då man börjar gasa lite mer med skotern och åker på toppvarv så börjar den gå på en cylinder (den går som ett as då) går man då ned på tomgång så vill den på att dö men håller man den vid liv ett tag (på tomgången) så börjar den återigen gå på två cylindrar. Börjar man åka mycket på höga varv igen upprepas problemet. Har bytt tändstift otaliga gånger och kört BR9ES och B9ES. Jag har kopplat ifrån oljepumpen och blandar direkt i tanken ca 2-3% olja.

Är det någon som har någon aning om vad jag har för problem med min motor? Någon som haft samma problem?
Själv så riktar jag mina misstankar mot tändningsproblem av nått slag!?

Tack på förhand!

/Jonas (som vill ha en skoter som fungerar finfint)
 

snömannen

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Byt stift.

Hej Jag har tidigare i min skoter kariär kör 670 motorn och jag körde på BR9EYA. Testa dom!!
 

jonkeroret

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Kalix Swe
Tack för svaren! Har köpt nya tändhattar och prövat det med utan resultat! Dock har jag inte prövat byta sida på dom, ska göra det och köra BR9EYA och se om det blir bättre!
 

jonkeroret

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Kalix Swe
Har prövat en annan tändspole på skotern utan resultat, har även provat en annan cdibox (och öven prövat med från min skoter på en annan) utan resultat!
Finns det någonting som har med tändningen att göra övrigt? Har smått för mig att det ska sitta ett svänghjul på skotern?

Någon som kan hjälpa mig?
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Jonkeroret..Du skrev att du kopplat bort oil injektion.Tog du då bort pumpen och

drevet också,eller kopplade du bara ur slangarna?? Om du monterat bort pumpen

så kan den dra tjuvluft genom hålet där pumpen satt.
 

jonkeroret

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Kalix Swe
Jag kopplade bara ur oljepumpen och låt den sitta kvar på skotern, har pluggat igen slangen som gick till den! Jag har låtit smörjningen till slidskivan vara kvar och lämnat olja i behållarn till den!
 

jonkeroret

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Kalix Swe
Felet hittat!

Jag har äntligen hittat felet på skotern!
För er som är intresserade så hade ena nålventilen i förgasarn fått en sten i/på sig som täpte igen det delvis på nått konstigt sätt!!! Måste ha hamnat dära då jag bytte motor i skotern.... :rolleyes: