problem lynx racing 454 (1996)

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
har fått problem med min lynx.
jag bytte rem för några veckor sedan. men skotern vill inte gå på tomgång (driver framåt på greppvänligt underlag) och när jag nyper bromsen så dör den. alltså så nyper den åt remmen för mycket?
har testat sätta dit gamla remmen som dock är lite dålig, och skotern fungerar. remmen är bombardier orginal.

sedan så har jag ett annat problem. när jag är och kör i mjuksnö så vill skotern börja blöddra och dör, har satt vinkel plåt som skall styra bort snön från utblåset, men utan resultat. på led går den hur bra som helst. men verkar som att den inte orkar när det går tyngre. skoter börjar gå orent och blöddrar , sedan när du kör bort från lössnö så går den bra igen

tacksam för svar
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Sekundären nyper för mkt på den nya remmen, då blir den för kort och du får drivning även när den inte skall ha det. Vet dock inte hur du justerar gapet på sekundären på din maskin.

Sen när remen har blivit smalare justerar man gapet igen.
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
Sekundären nyper för mkt på den nya remmen, då blir den för kort och du får drivning även när den inte skall ha det. Vet dock inte hur du justerar gapet på sekundären på din maskin.

Sen när remen har blivit smalare justerar man gapet igen.
har nu skruvat "ihop" avståndet mellan sekundär och primär , skall ut å testa sedan om de blivit bra.
remmen sticker upp så att man ser korden vilket jag har hört att det ska vara
 

Masen75

Medlem
14 jan 2008
26
0
1
Ja så kan det vara, hade typ samma problem med min enduro 583-98.
gick fint i lössnön men stannade jag av den var den nästan omöjlig att få igång sen. Dock hade jag problem med primern oxå men jag pluggade slangarna till den och rengjorde gasarna och nu är problemet borta.
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
startade den nu ! såg att det glöder/lyser röd oranget i ngn slags modul som sitter under oljebehållaren, som det sedan går vidare kablar ifrån till cdi boxen.
någon som vet vad detta är för något?
 
Last edited: