Problem Enduro 700-01

SnoSatan

Välkänd medlem
19 nov 2005
126
0
6
35
Har en enduro 700-01:a som blöddrar och får avgassmällar, men det är bara ibland som detta inträffar. Tändstiften är gyllenbruna som dom ska vara, kan det ändå vara felinställda förgasare? Tror själv att det är fel på tändningen men vet inte vad?
Tacksam för svar!
Tänkte också passa på att fråga om någon vet vart det finns en sprängskiss till kedjehus med monterad back.
 

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
testa med br9ecs stift , ägde en summit 800 x då det begav sig som var precis likadan , det bluddra o small + att den rätt som det var tvärdog på en burk lite titt som tätt
tänkte d här är nog allvarligt men tydligen så störde vanliga stift ut mdpm:en så den fick helt galna värden många ggr per sek.
det blev mycket bättre efter stiftbyte fast avgasknallarna försvann inte riktigt , hård körning var väldigt ofta entydigt med en duktig smäll från slutburken då man tog kvar
 

SnoSatan

Välkänd medlem
19 nov 2005
126
0
6
35
Är det några specialstift som kostar skjortan? Har inte mdpm på min, kan det inte vara dess:en då?
 

SnoSatan

Välkänd medlem
19 nov 2005
126
0
6
35
Då lär det bli dyrt ifall den gått sönder! Kan det inte vara tändkablarna eller tändhattarna som är dåliga? Sitter en separat tändspole för varje tändkabel eller sitter dom i cdi-boxen?
 

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
Hade samma problem på min enduro, jag sprutade in 5-56 i alla kontakter till mpem boxen, gick kanon efter det. Måste ha kommit in fukt där. Testa tändspolen annars, kostar 1900 ny.. Och kolla över tändkablarna så inte det finns något brott på dem, mpem boxen är väldigt känslig för störningar.
Lycka till :)
 

SnoSatan

Välkänd medlem
19 nov 2005
126
0
6
35
Avgasportarna har jag redan rengjort! Ska kolla alla kontakter och om det är något brott på tändkablarna och hattarna. Tack för hjälpen:)