Pro xr 800 som startar dåligt...

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Vad bör man kolla upp om den startar dåligt ? verkar starta bättre med lite gas iaf ! Men har 420 i mainjet. och tycker inte det ska påverka iaf... Men hur felsöker jag ?
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
Kolla förgasargummina, mitt ena hade spruckit på undersidan. fick dra typ 7 ggr med choke innan den hoppa igång. kolla p-box variatorsida och magnetsida om de är bra.
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Kolla förgasargummina, mitt ena hade spruckit på undersidan. fick dra typ 7 ggr med choke innan den hoppa igång. kolla p-box variatorsida och magnetsida om de är bra.
den ska väl starta under 3drag om allt är bra ? :) oavsett varm eller kall ! typ 1 drag om den är varm !
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
en polaris ska starta på max 2 drag kall start :) annars är det nå fel :p 1 drag när den är varm eller om det är plusgrader ute.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jag fick då alltid ge lite gas på 800an när jag skulle starta den varm, kall var det inga som helst problem.
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Finns inga inställningar på förgasarna ? När den väl är igång går tomgången stabilt osv. Dålig komp tror jag inte heller för den går ju tokrent när den väl är igång !
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Svårt att höra på gången om det är dålig komp, men den enda skotern jag har haft som har lidit av dålig komp den var lättstartad kall men ett helvete att få igång varm/ljummen........ Det var å andra sidan en Trippel-Ultra, guds straff till mänskligheten, och den hade nypit på alla tre......