Pro-XR 800 ( 2004 ) Boggie problem... ?

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
tja har en pro xr 800 som ja nyss har renoverat dämparna på. satt på allting.. fungerade kanon... sen skulle ja dra runt den i garaget å den bara sjönk ihop.. precis som om gasen gick ur bakdämparen. men ja tog loss den å kolla ifall den fungerade.. ja tyckte den fungerade som den skulle. kunde precis trycka ihop den om ja lutade mig mot dämparen. sen gick den upp sakta å bra

men är det någon som har några ideer om vad det kan vara

någon som har en sprängskiss på boggien också

mvh sylen
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
Sv: problem med boggien pro xr 800

Dämpare brukar ju vara sten hårda, jag hade lös dämparen på min skoter och den var ju sten hård gick inte att rubba. men då har jag ju öhlinare...... :p
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Sv: problem med boggien pro xr 800

Pröva att köra en sväng så skaru se att dom blir bra igen. Mina walker evans på X2'an är hel slappa när jag nyss tagit ut skotern ur garaget, men efter ett tag blir dom bra.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Sv: problem med boggien pro xr 800

Dämpare brukar ju vara sten hårda, jag hade lös dämparen på min skoter och den var ju sten hård gick inte att rubba. men då har jag ju öhlinare...... :p
Klarar du inte av att trycka ihop dämparen så är den ju år helsike för hårt shimsad alt. så är någonting fel på den. Bara för att det är en Öhlinsdämpare ska den ju inte vara stenhård.
Vilken/vilka modeller av dämpare har du?
 

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
Sv: problem med boggien pro xr 800

men det ska vara bre från början.. det vet ja.. om den fungerar när man kör är det ju slut på gas å bara olja i dämparen... då fungerar den ju under tryck.. men så ska det inte vara.. men är det någon som vet hur mycke tryck det ska vara i en dämpare..

han som renoverade mina hade i 20 fram i boggien å 10 bak

kan det stämma

mvh
 

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
Sv: problem med boggien pro xr 800

hjälp mig.. vart kan ja hitta spräng skisser på boggien på min pro xr 800

mvh
 

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
Sv: problem med boggien pro xr 800

men den har ja sett redan.... ingen som har en pro xr å kan skicka lite bilder på dämparen som sitter längst bak i boggien å där den är monterad.. hur ska den sitta nere. upp eär ju rätt självklart.. men nere kan man ju sätta den på olika sätt..

hör gärna av er

mvh sylen
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Sv: problem med boggien pro xr 800

men det ska vara bre från början.. det vet ja.. om den fungerar när man kör är det ju slut på gas å bara olja i dämparen... då fungerar den ju under tryck.. men så ska det inte vara.. men är det någon som vet hur mycke tryck det ska vara i en dämpare..

han som renoverade mina hade i 20 fram i boggien å 10 bak

kan det stämma

mvh
På min endurohoj är det 10kg tryck i bakdämpen, så det stämmer nog.
 

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
Sv: problem med boggien pro xr 800

tack för bilderna.. men hur fungerar din.. är det som dem säger att det blir bättre när du åker med skotern eller fungerar det lika helatuiden.. hur blir det nrä du står i garaget å trycker ihop boggien.. kommer den tillbaka ända upp då..

ursäkta stav felen.. har lite brottom
 

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
Sv: problem med boggien pro xr 800

jag har hört att det ska vara mer än i en enduro hoj.. kan det stämma
 

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
Sv: problem med boggien pro xr 800

tack för kanon bilderna.. kan du fixa lite till framdämparen oxå.. den i boggien alltså..
 

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
Sv: problem med boggien pro xr 800

då kanske det är för lite i bakdämparen.. men det konstiga va ju att den fungerade ju när ja satt dit den.. å sen skulle ja vända skotern då va det som om han andades ut å allt tryck försvann liksom.. men dämparen är ju oki när ja tar av den skit konstigt
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Jag tror det ordnar till sig om du kör en sväng. Mina dämpare är helskumma när jag nyss har tagit den ur garaget men efter ett tag blir dom bra igen
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Jag har en edge 600 02:a jag har också nyss renoverat bakre boggidämparen å det vart på samma vis för mej... men då hoppe jag på en snö hög å sen verka den ha fungera.. skit skummt:confused: