PRO RMK 800 eller ASSAULT 800 2012

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Ni som har dessa maskiner, är ni nöjda med ert förvärv?
Har hört att dom upplevs lite slöa jämfört med AC och BRP
 
Reactions: Mr snow

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
jag körde pro rmk 800 en kort kort sväng å ha aldrig vare med om en så lättsam maskin å den gick bra också, im in love tänkte ja för mej själv då hihi. försök testa maskinerna så får du en personlig syn på hur dom känns osv :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
135hk eller ej så går dom lika eller bättre än motsvarande ac eller brp.

Tycker faktisk dom går riktigt bra, och då har man en trippel 1200 tvåtakt på strax över 200hk som referens.
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
funderar på en nämligen, kommer från M8 -11 och hoppas inte att poo känns lite klen mot m8an
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Körde min pro rmk första gången förra helgen, ju mer man körde ju mer kär blev man!
När man tänker på den blire nästan lite myspinne! :p
 

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
gjort strax över 200mil med min assault, tro mig du kommer inte att bli besviken ;)
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Jag har för mig att Snowmobile bänkade en PRO-RMK/Assault i något nummer från 2011, om jag minns rätt landade den på 139 hk(?). Visst låter det lite klent i jämförelse med till exempel Rotax 800 E-tec som landade på 153.8 hk i samma nummer. Men jag tror knappast att Polarisen är slöare, snarare tvärtom. Om någon har provat både en Polaris 800:a och en Rotax 800:a från -11 eller -12 så är jag nyfiken på hur stor skillnaden var :blink1:

Jag är än så länge riktigt nöjd med min Assault -11. Enda negativa är egentligen dom smala fotstegen, lätt hänt att man missar dom om man hoppar runt på skotern när man är i skogen och klänger. Citerar Thomas Wärdell: "PRO Ride chassit är olagligt lättkört." :bigsmile:
 
Reactions: Mr snow

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
hade en 11as freeride förra säsongen, och en pro rmk assault 12a i år, har bara kört drygt 1,5 mil med min men jävlart att den känns rappare än freeriden till o med under freeridens bättre dagar!
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Jag har kört nytro i 3år och jag kan inte påstå att jag är överväldigad av effekten i assaulten men om vi ska snacka hanterbarhet ja då är assaulten kriminellt lätt körd! Körde en del a-c hcr-11 förra vintern och hoppade imellan den och nytron och jag var inte särskilt impad av effekten i den heller men visst man kom iaf lite längre innan man körde fast men polarisen är underbar måste jag säga, kommer nog att bli en keeper ett par säsonger.
 
Reactions: Mr snow

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
Har hört ett par som kört mot freerides och de är visst väldigt jämna lopp.
Ena gångerna vinner pro och andra freeridarna så dem är nog väldigt jämna.

Finns väl även ett klipp på tuben när en PRO klättrar ifrån en m8. Två av tre "race" vinner pron.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
En av våra skotrar i fjol var en Swb Assault med 51 mm matta, rmk drevning samt bara bytt sekundär samt primär fjädrar.
Den gick som krut och kulor, jag körde mer med den än min turbo Apex, varför då? Jo fruktansvärt lättkörd samt att jag upplevde den som oerhört rapp, fantastiskt gassvar.
Jag hoppas att Assault rmk -12 som jag nu bytt till är lika rapp och trevlig, kan inte tro något annat då det är samma motor, drevning, variatorkit mm (ja annan helix i swb)