pro rmk 600 + släde möjligt?

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
Hallå
Går det dra släde med pro rmk 600, dem flesta säger att den överhettar, räcker det inte med isrivare för att åtgärda det? eller måste man modifiera kylsystemet..?

//Johan
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
En kompis till mig drar då pulka med sin pro rmk 800 -13 utan problem, han få bara hålla upp tempot lite när det bli varmt. :)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Kan du hålla typ 40-50 hela tiden är det inga problem.
Vill familjen att du åker saktare ibland, vilket nog är förståeligt så kommer den gå varm.

Har en 800-Pro, 600:an kanske är lite bättre.
Men med min maskin i standárdutförande anser jag att det inte går att dra pulka. Visst, på kalfjället i skaplig fart klarade den att hålla ca 70°.
Men så fort man var tvungen att åka lite sakta så tickar den snabbt upp i temp.

Har nu byggt om min så jag har samma kylsystem som på std-rmk.
Nu funkar det bättre, men en Pro kommer aldrig bli en bra pulkdragare...

Finns mycket bättre allroundmaskiner...
Speciellt de som har E-tec funkar väldigt bra till lite allt möjligt.
 

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
okok, tackar, jo 45+ känns inte ok. bara skippa pron tills frugan vill ha eget då.

Kanon med snabba ärliga svar i alla fall!
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Har en pro 600 o testade dra lite pulka under påsken. Den gick aldrig varm men tempen ligger högre än normalt. Ca 75 grader trots isrivare efter gropig led. På fjället när jag kunde mata på lite mer hade jag runt 65 grader. Körde både i slasksnö em och hårt före på fm. Om leden hade gått mer i skogen kanske tempen hade stigit ytterligare men har bara 2km upp till fjället. Jädrar va rutan på bamsepulkan blir nedslaskad:)