pro rmk -14

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
Hej jag skulle vilja veta bredden på tunneln på en pro rmk, jag har snocheckat en -14 och jag kommer att montera en annan lyftbåge på den med drag så jag skulle vilja veta hur bred tunneln är. Funderar att använda arctic cat båge om den passar. så vet nån bredden eller skulle nån kunna mäta sin :)
 

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
sen om någon har en alternativ lösning på drag på en pro rmk så får ni gärna dela med er :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Hej jag skulle vilja veta bredden på tunneln på en pro rmk, jag har snocheckat en -14 och jag kommer att montera en annan lyftbåge på den med drag så jag skulle vilja veta hur bred tunneln är. Funderar att använda arctic cat båge om den passar. så vet nån bredden eller skulle nån kunna mäta sin :)
Pro tunneln är 400mm. AC bågen passar men man får pressa ut den lite, kan enkelt göras med ett lämplig vedträ...
 

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
perfa! då sparar jag min m8:as båge.

bubblan, chillys drag såg bättre ut än org, men anslutningen för själva dragkroken var inte vacker, kommer att motera m8:a bågen som de har gjort dock.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Gillar polaris originalbåge, men har inte beställt någon till min -14. Har den på -12:an och den verkar förstärka tunneln rejält, samt skydda originalbågen.
 

Wiker

Välkänd medlem
3 apr 2013
154
0
6
karlstad
vilka tillbehör skall man välja för smartcheck stålarna? skotern jag tänkt mig är en 600.
 

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
vilka tillbehör skall man välja för smartcheck stålarna? skotern jag tänkt mig är en 600.
Jag har bokat en Assault men jag ska nog ha bukskydd, frontbåge och isrivare. Blir det nå slantar till övers så blir det nog en under-sätet-väska eller den som man sätter under displayen vid styret.
8000 är ändå inte så mkt när det gäller orginal-tillbehör.