PRO ASSAULT RMK GOES BOOST AND BEYOND

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Här kommer min nya byggtråd, liiiite tidigt men men.. Jag planerar och kommer bolla idér här!
Upplägget lyder.

2011 Assault RMK orange madness
Silber turbo
Lågkomp toppar
Ev annan plast
Och som vanligt lär det väl spåra ur....
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
WOHO första kommentaren :p

nemen ska bli jävligt intressant å så vad du kan hitta på med denna maskin :p nytron vart ju galen.
Har du hittat på nått fint namn på den elr är det boost n beyond? HAHAHA förkortat BB :/
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
kommer älska denna tråd och din maskin! de här kommer bli otroligt intressant så här kommer man sitta och glo dagar in och dagar ut och dräggla som man gjorde på Nytron, good luck and make us proud :thumb:
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag ser inte länken.
Namnförslag: "Thrust force hammer chuck maximum assault"
coolt projekt annars, jag har börjat gilla polaris mer på senare tid

edit: Jag fixade till länken åt dig.
Haha! Tack för visat intresse så här på "försesongen" :p Namnet jag funderar på är "maniac". Men man får se, någon med ett bra förslag kanske?

Länk till hur den ser ut
 
Last edited:

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
ja jag skulle då kalla den för Evelina elr Brynolf... men hur mycket hk har den original och med turbo.
 
B

Buktholmen

Tycker att du ska behålla det oranga temat, tycker det är läckert! :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Haha!! Ja det kanske låter bra som namn! Haha!! Dynotech har visst bromsat en förserie till 148hk, men med ett riktigt brett register. Jag hoppas nog på minst 250hk med turbo. Vilket inte ska vara långt från verkligheten!

Jag har oxå funderat på att behålla det oranga, men man får se.
 

xabdx

Välkänd medlem
12 dec 2009
154
0
6
142,9 hk var det Dynotech bromsade till.. annars frän maskin.

Tror dock inte att du ska hoppas på så mkt mer än 200 hk med turbo med den grundeffekten om du vill ha någon form av tillförlitlighet.
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
beror ju lite på för bränsle han tänkt köra på men nog tror jag att en bit över 200 inte ska vara några problem. Tror du gjorde helt rätt ang toppar bättre ladda ett hekto mer för att kompensera å ist få en mer spiktålig motor.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
lol får man över 200 hk tycker då jag man ska va nöjd .... phazern med sina 80 hk tycker jag går gode bra åsså det gånger 2,5 måste ju bli galet(dessutom en lättare maskin)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Kör ett "General Lee" tema svart ,orange och krom,tror att det kan bli fränt med typ kromad framvagn.sydstats flagga på dynan etc.etc.och döp skapelsen till orange madness.
Fan det var ju en skitbra idé!

142,9 hk var det Dynotech bromsade till.. annars frän maskin.

Tror dock inte att du ska hoppas på så mkt mer än 200 hk med turbo med den grundeffekten om du vill ha någon form av tillförlitlighet.
Det ska inte vara några problem att åka med 240-260hk med 98 oktan och tillförlitlighet. OM man gör det rätt.

beror ju lite på för bränsle han tänkt köra på men nog tror jag att en bit över 200 inte ska vara några problem. Tror du gjorde helt rätt ang toppar bättre ladda ett hekto mer för att kompensera å ist få en mer spiktålig motor.
Jo det jag förlorar med lägre komp är försummbart på den höjd jag kör på, och som du säger så kommer jag att kunna åka med mer ladd. Det dubbla för att va exakt. :)

lol får man över 200 hk tycker då jag man ska va nöjd .... phazern med sina 80 hk tycker jag går gode bra åsså det gånger 2,5 måste ju bli galet(dessutom en lättare maskin)
Det är en vanesak, jag tycker det är för lite i RS vector med turbo. Så nog blir man skadad till slut!

Jag funderade ang plaster och sånt. Vad tror ni om svart tunnel och kolfiber kåpor? Svarta skenor i boggie?