priser på 1500km service?

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Någon som vet mellan tummen och pekfinger vad 1500km servicen kostar till en 11ans polaris? Gjorde den servicen förra året på en annan maskin men man minns aldrig.

Mvh
 

eritor

Välkänd medlem
17 aug 2004
208
2
16
40
Pajala
Nära på omöjligt att svara. Kan skilja ordetligt mycket mellan olika handlare, så bäst är att kolla själv hos den du tänker serva hos.
Som exempel kan nämnas att jag betalade 1050kr i Luleå för min 50mila service medan kompisen med en identisk maskin betalade över 1800kr i Kiruna för samma service.

Så kolla med din handlare är mitt råd.

Sent from my Galaxy S2 using Tapatalk
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Har cirka 5 mil kvar på min innan den skall in, men det är på 160-mila service? Får iallafall betala kring 1500 kr här enligt ÅF. :)
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Ok, ja det är väl 160 kanske. Men tar min nu på 151 eftersom det ev blir skoterresa nästa helg. Din ÅF är säkert billigare än dalarnaregionen eftersom ni har väl bra mycket mer skotrar som servas där :)
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Min första service gick på 3000kr hos min lokala ÅF... Detta pga. jag inte köpt skotern hos dem (dem hade ingen kvar att sälja åt mig), köper man av dem får man 50% rabatt på service:arna dvs. 1500kr per service. Bokat in 150mils servicen hos dem jag köpte skotern av nu, 30mil enkelväg men känns mera värt då vi är ett gäng som åker samtidigt.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Lånar tråden lite.

Exakt VAD är det man betalar 1500:- för på 50mils servicen, börjar bli dags för mig nu och jag funderar bara lite. Sen undrar jag också, måste man lämna in den runt 50mil, blir dom tokiga om den står på 60mil? (en del är ju känsliga för minsta lilla..) Jag ska boka tid hos min ÅF i veckan och det vore intressant och höra vad ni har fått gjort på era maskiner för att jämföra med vad min ÅF gör.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Det står i boken exakt vad som görs.

Tror inte det är så mycket annat än smörja och kolla lite bultar,ev ett oljebyte i kedjehuset. (tror dock inte det står med på checklistan så tidigt)

Jag har inte kollat i min bok men det har inte stått på mina tidigare polarisar i alla fall.

Inte billigt fett och oljeskvätt kan jag tycka. :eek:hwell:
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Ja det var ju det jag misstänkte, att det skulle vara mycket pengar för lite jobb! Men dom ska iallafall få ställa om oljepumpen på min maskin (eller vad det nu är som strular) För som det är nu måste jag ha en oljeflaska med mig jämt när jag är ute...
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Nästan 1700kr skulle en åf ha för förstaservicen när jag frågade nyligen,då frågade jag vad dom byter när den är så dyr.
"Nä vi byter inget utom olja i kedjehuset,sen är det bara punkter vi ska checka av. Det är inte så noga vem av oss som gör servicen heller,behöver inte vara en polarismekaniker ens. Duger gott med någon annan på företaget. Det tar två timmar."


Ska jag betala 1700 bagare för att ev nån praktikant ska skruva i min skoter som hastigast och sen köra ut den,när jag kan göra allt mycket bättre själv.
Kändes ju lite sisådär.. :wacko:

Ska ringa vidare!
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Nästan 1700kr skulle en åf ha för förstaservicen när jag frågade nyligen,då frågade jag vad dom byter när den är så dyr.
"Nä vi byter inget utom olja i kedjehuset,sen är det bara punkter vi ska checka av. Det är inte så noga vem av oss som gör servicen heller,behöver inte vara en polarismekaniker ens. Duger gott med någon annan på företaget. Det tar två timmar."


Ska jag betala 1700 bagare för att ev nån praktikant ska skruva i min skoter som hastigast och sen köra ut den,när jag kan göra allt mycket bättre själv.
Kändes ju lite sisådär.. :wacko:

Ska ringa vidare!
Nice price! Sj betalade jag 2200kr i borlänge i fredags...
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Jobbade som "extraanställd" i en motorbutik, ingen nämnd ingen glömd. Servade mopeder och gjorde alla möjliga jobb. Både stora och små. Idag så har jag ärligt talat lite åger över att lämna iväg prylarna mina till verkstäder eftersom jag ser en tydlig trend på det jag gjorde när jag växte upp i dom lokala butikerna.
Skulle vara jobbigt om man betalar 2tusen kronor för att någon ska suga ur och i liten skvätt olja ifrån växellådan för att sen köra ut den och ta in en annan. Vet själv som sommarjobbat som bilmek på diverse verkstäder att det finns både mekar som tittar efter mer jobb på bilarna och dom som knappt låter oljan rinna ur innan dom sätter tillbaka gamla bottenpluggen utan att byta kopparpackning... Viss tur gäller det ju att ha också. tyvärr
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Vad kostar första servicen för er med Pro -13?

Hur har dom lyckats behålla/höja priset med tanke på att dom inte ska göra någon spänning av kedja eller oljebyte..?
För jag har väldigt svårt att tänka mig att det blivit billigare.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Tycker det är konstigt att så många fått ge över 1500:- för sin 50mila service, när jag servade min 12:a så gav jag 700 kronor, och då köpte jag dessutom en Ves gold Plus samtidigt :O

Nu ska jag snart in på 150mila servicen, ska bli intressant att se vad den kostar.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
När jag servade min rmk 600 -11 50 mila så betalade jag runt 900 kr, blir det något dyrare idag när jag hämtar ut nya ska jag ifrågasätta.