Prisbild rev renegade 2005?

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker

Larse

Välkänd medlem
15 feb 2009
112
1
18
Boden
Annonsen ser bra ut men prisbilden är nog snäppet hög i alla fall om man ser till miltal och årsmodell, men extra prylarna drar nog upp det. om det är färdigprutat på maskinen och du inte har någon brådska att bli av med den skulla jag i all fall väntat till hösten, men det kan ju inte garantera att du får det du begär för den.
Lycka till med försäljningen.
 

markkus

Välkänd medlem
5 feb 2005
184
0
6
För en månad sen verkade det finnas fler köpare än skotrar, men nu verkar läget vara ett annat, blir ju inte bättre av att snön töar bort heller :/. Annonsen tycker jag var bra, är nog mer priset som felar. Lycka till iaf!

Mvh
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
För en månad sen verkade det finnas fler köpare än skotrar, men nu verkar läget vara ett annat, blir ju inte bättre av att snön töar bort heller :/. Annonsen tycker jag var bra, är nog mer priset som felar. Lycka till iaf!

Mvh
Låt höra ett riktpris från er iallafall då?
Behöver skotern i helgen. Sen tänkte jag sänka priset x antal kr.
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Gå in på en firma å fråga vad du får för den vid byte, dom behöver ju inte veta att du inte ska byta skoter denna säsong
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
ser mellan 40-45 på denna skoter.

tror även dekal kitt kan ta bort några äldre spekulanter
Resultat av att ski doo ÅF inte kunde få fram ett originalkitt efter en krock med en bil. Vi kan nog låsa tråden. Åker troligen ski doo ett år till och tar nya tag till 2014 års modeller.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
jag fick då 52 för min 05a renegade 600, 400 mil, så då kan du ju räkna med att du får lite mindre. hade 44as matta,nerdrevad slt skidor och bara det drar upp priset en del
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
och det där med att det blir svårare att sälja 600 när de finns billigare 800 är skitsnack, iaf med dessa modeller.

ski doo 600 skitbra pigg pålitlig skoter.

Skidoo 800 soppatörstig och sjukt lätt att gå sönder, vilket också är vida känt så många håller sig borta från 800ror just därför
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
vilket också är vida känt så många håller sig borta från 800ror just därför
Jag var och pratade med tords motorservice ovanför Boden. Han sa att de fick in en inbytesskoter där vevaxelinfettningen var åtgärdad och oljekanaler urfrästa. När de lade ut den på annons blev gensvaret enormt och han trodde att de flesta konsumenter var medvetna om att infettningen är en halvtaskig konstruktionsmetod. Vidare så har de själv tillverkat verktyg för att snabbt fetta om en motor och han påstod att folk börjar bli mer och mer medvetna om att en omfettning är viktig så det är en typ av jobb som ökar för dem. Så hajfen jag tror helt klart att du har rätt i att 600an har ett bättre rykte vilket driver upp priserna.

Kan verkligen rekommendera tords motorservice också. Fick ett enormt ärligt intryck av dem. Han talade utan omsvep om remproblemen som varit på freeriden och vad man kan göra åt det. Prata med Stefan.
 

markkus

Välkänd medlem
5 feb 2005
184
0
6
hajfen: 600:an har nog ett bättre rykte då de dels körs lugnare och dels inte har samma effektuttag. Är ju faktiskt Rotax Serie III bägge två med permanentsmorda yttre lager och således ingen eg. skillnad i konstruktion.

Har själv aldrig kört en 600SDI men 800PowerTEK (inte R) går både bra och billigt och min hade gått över 1000 mil utan haveri, tror mycket beror på ägarna och underhåll också.

Mvh