Pris skillnad swe vs Finland

norrlands_pöjk

Välkänd medlem
7 nov 2008
140
0
6
Haparanda
Tja bor ju på gränsen och då märker man av ganska stora prisskilnader på både skotrar och tillbehör!

Härom dan var jag till finska Yamaha och såg bl.a. Att powermadd handtagsskyden kostade 45€ = dryga 400 kr?(kan ju ha varit en tillfällighet?) Med tanke på att i sverige får du betala det dubbla? Rätta mig om jag har fel?

Bara ett litet tips.:)

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
min skoter diffade otroligt mycket i pris från Tornio jämfört med i Kalix .
Även mina crosskydd från Tatun var under halva priset jämfört med i Luleå så visst kan det skilja sig markant .

Jarmop

Medlem
9 nov 2011
18
0
1
Tatun Tarvike i Torneå är bra, alltid minst 20-25% rabatt på allting man köper därifrån :)

tyyke

Medlem
25 feb 2011
17
0
1
Finland
Tror skoterdelar och skotrar överlag har liknande priser både i sverige och finland. Annars är det ju väldigt populärt att importera bilar och motorcyklar hit till finland från sverige eftersom ni har betydligt lägre priser på dem i Sverige. Men skotrar hör fortfarande till nyttofordon (=läs: minitraktor), därmed lägre fordonsskatt, vilket ger likadana priser som era i sverige. Men att euron fallit det senaste året ger er säkert en fördel att handla skoterdelar från Finland.

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Fått höra att en vanlig Rmk 800 -12 kostar dryga 100 på andra sidan gränsen, här i Sverige ligger dem väl på 129 ord. pris? Kanske blir att åka och hämta nästa skoter därifrån...

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
rmk 800 ligger på 115 tusen. så lite billigare i finland. men sen är det ju resan hit och bensin mm så i slutändan blir den inte så mycket billigare.

niemi

Medlem
28 dec 2011
32
0
1
Kiruna
en dunk xps helsyntet olja på 3,7 liter eller vare är kostar 600kr här i sverige, va i finland nu i helg å där gick samma olja på 350kr bara! och köpte även en brp originalrem till 800 e-tec å den va också mycket billigare. Så på vissa grejer skiljer det sjukt mycket :)

oberg

Aktiv medlem
16 nov 2007
65
0
6
Nån som vet nån affär på finskasidan nära Pajala som säljer grejer till BRP?!

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Jag bor på Åland (mellan Sverige och Finland) och har euro valuta. om man tar euro till kronor e det bara skit man få INGET för det :p Men däremot om man tar kronor till euro Får man mkt mera för det. Det beror ju på sen om butiken e dyr i Finland :) //Simon

jimmy_l

Aktiv medlem
7 mar 2011
82
0
6
byske
En bekant till mej tog hem en ny lynx commander + extrautrustning.. efter regbesiktning vart det ca 30 000 billigare än om han skulle köpa samma maskin med den utrustningen i swe