Pris polaris Voyageur?

Isdou

Ny medlem
26 feb 2021
2
0
1
36
Halland
Hej!

Är ny i skotervärlden och potentiell spekulant på en Polaris Voyageur 600.

Nu är det väldigt svårt att hitta referensmodeller och därmed priser så vänder mig hit för att få en uppfattning vad som kan vara ett ´skäligt´ pris att betala.

Lite om skotern:
-2018 års modell
-7000km på mätaren
-full servicehistorik på auktoriserad verkstad
-besiktigad (gått åt företag)
-inga sprickor i glas eller kåpor
-inga kammar saknas på mattan
-extra säte så det blir dubbeldyna
-drag
-i det stora hela ett fräscht och bra intryck.


Nuvarande ägare ska fundera på pris och har uttryckt ett spann på 80-100000 sek. Vad anser ni om det?

Hoppas ni kan hjälpa mig vidare med tankeprocessen om pris.

tack på förhand!
mvh,
Isaac
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
885
113
Stora Blåsjön
Var själv spekulant på indy voyageur men tyckte dom låg lite väl högt i pris. Men sen när brp kom med sina 600efi modeller så blev inte valet så svårt på en sådan då man får en helt ny maskin för 90k om man iförvägsbokar och 4års garanti dessutom.
Så jag tycker helt klart att 80k för en 700mil gammal maskin är andels för högt.
 

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
Ja om den gått 700 mil så är det pris nuvarande ägare vill ha alldeles för högt. Även om det är en 2018. 700 mil är rätt mycket för en skoter. Om den hade legat kring 200-300 mil så kanske kring 80000 kr hade varit rimligt.

Vad vill du kunna använda din skoter till? Om du inte har några jättekrav på att du måste ha en motor med många hästkrafter så håller jag med asker om att kolla på någon Ski-doo eller Lynx med 600 EFI motor. De ligger bra i pris och med helt ny skoter så får du ju garantier.
 

Isdou

Ny medlem
26 feb 2021
2
0
1
36
Halland
Hej,
Tack för svar. Tydligt att det bara är att låta voyageurn gå och titta vidare på 600 efi motorerna. ser lovande ut det lilla jag tittat.