Primärvariator

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Hej
har en mxz 800 -07, Min primärvariator har spruckit. Så nu måste jag ha en ny .Undrar nu från vilka modeller som passar. Har hittat en variator från en mxz 1000 -07 kan den passa? Kanske kan någon från lynx passar. Kan ju flytta över vikter och rullar då dessa är fräscha. Hoppas någon med bättre kunskap än mej kan hjälpa mej i denna djungel.

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Hej
har en mxz 800 -07, Min primärvariator har spruckit. Så nu måste jag ha en ny .Undrar nu från vilka modeller som passar. Har hittat en variator från en mxz 1000 -07 kan den passa? Kanske kan någon från lynx passar. Kan ju flytta över vikter och rullar då dessa är fräscha. Hoppas någon med bättre kunskap än mej kan hjälpa mej i denna djungel.
Variatorn är i princip samma. flytta bara över grejern så kalibreringen blir ok

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Tack för svar. Det låter ju bra. Menar du att alla delar i variatorn ska flyttas över. Även fjädern. Är den även kraftigare eftersom 1000kubikaren har mer effekt? Den ser ju inte riktigt lika ut. Tängte på dom tre avlånga hålen som går runt variatorn.

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Jag har ev en att sälja som suttit på en 800ho -05.. Tror den ska passa men det borde någon här inne ha koll på?
Är dock osäker på om det är från mxz/summit eller renegade, men som nämnt tidigare så flyttar du över dina delar om inte bestyckningen som är på passar din maskin..

Pma seriöst bud intresse

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Tack för svar. Det låter ju bra. Menar du att alla delar i variatorn ska flyttas över. Även fjädern. Är den även kraftigare eftersom 1000kubikaren har mer effekt? Den ser ju inte riktigt lika ut. Tängte på dom tre avlånga hålen som går runt variatorn.
Tusen kubikarens armar är för tunga, du måste ta armarna,fjäder och ramper från den trasiga. Tusenkubikarens primär fjäder ska normalt vara en 200-320 om det var från en Mach Z, Renegade lite osäker. Färg koden talar om detta i en tabell.