Primär variator T.R.A???

mullfritz

Välkänd medlem
30 okt 2007
566
0
16
Umeå
En fråga ang primär variator...
Hade lös den och rengjorde den sen undrar jag hur den ska ihop... kollade inte det med pilarna då jag tog isär den...:-(

vet att spindel pilen ska vara mot pilen på yttre skivan.... men hur ska det liva mot innre skivan???

Tacksam för ett svar :)

//Mullfritz
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
jag tror inte det spelar någon roll. när jag tog lös min variator så kollade jag inte det när jag satte tillbaks den, och den har gått bra,hållt några hundra mil nu så det verkar inte spela någon roll
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Det borde vara likadant som på TRA3 och då ska du leta efter en liten urgröpning på baksidan av den inre skivan, jag skulle tippa på att gropen är ca 3-4mm.
 

mullfritz

Välkänd medlem
30 okt 2007
566
0
16
Umeå
Det borde vara likadant som på TRA3 och då ska du leta efter en liten urgröpning på baksidan av den inre skivan, jag skulle tippa på att gropen är ca 3-4mm.
Du har rätt i att det är en liten urgröpning där.... men är du säker på att det ska va så??
Har provat men det går inte få exakt tror jag..
alltså pilarna mot urgröpningen...:-(
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Du har rätt i att det är en liten urgröpning där.... men är du säker på att det ska va så??
Har provat men det går inte få exakt tror jag..
alltså pilarna mot urgröpningen...:-(
Ja man ska sikta mot den, jag hade dock samma problem som du och jag satte den så det blev så nära det gick.
 

mullfritz

Välkänd medlem
30 okt 2007
566
0
16
Umeå
Det finns ju 2 urgröpningar... en liten längst upp på skivan å en stor bakom på sidan om den lilla..

Vilken av dom menar ni?
 

mullfritz

Välkänd medlem
30 okt 2007
566
0
16
Umeå
finns det ingen som har ett kort att ladda upp på sin variator till g-type?

snön verkar vara på g här så det vore bra om nån vill hjälpa mej :)