precisionsskidor

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Ursh jag hatade precision-skidorna som satt på min rev -03, gick banne mig inte styra med dem. Understyrde som jag vet inte vad. Bytte till ett par SLP powder pros och vips så blev det som en helt ny skoter.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Skidorna från SLP är som de klassiska, alltså ett styrstål i mitten.
Modellen Powder pro är ju i grunden en lössnöskida men som fungerar utmärkt på alla underlag. SLT (sitter ex. orginalmonterade på lynx racing 2004) är ungefär som powder pro fast den är lite smalare. Tri-keel vet jag inget om då den inte verkar vara så vanlig här.
 

RacerPhazer

Aktiv medlem
3 nov 2005
82
0
6
Stockholm
Hej!

(kanske borde göra en egen tråd om detta - men eftersom ämnet redan finns så...)

Har en Enduro 500 SP från 2003 som jag ska byta ut Precision-skidorna på. Vilka ska jag ta istället - SLP standardskida eller SLP Powder Pro... (Funkar Powder Pro skidorna på en Enduro 500 SP från -03?) Är det någon som vet skillnaderna mellan vanliga SLP och SLP Powder pro?
 

RacerPhazer

Aktiv medlem
3 nov 2005
82
0
6
Stockholm
Skidorna från SLP är som de klassiska, alltså ett styrstål i mitten.
Modellen Powder pro är ju i grunden en lössnöskida men som fungerar utmärkt på alla underlag. SLT (sitter ex. orginalmonterade på lynx racing 2004) är ungefär som powder pro fast den är lite smalare. Tri-keel vet jag inget om då den inte verkar vara så vanlig här.
Tja! Jo - jag hittade din kommentar tidigare och uppskattar den :) . Vad skulle du rekommendera då - Powder Pro eller vanliga SLP? Jag har en nyköpt Enduro 500 SP som jag mest kommer att köra på led, men vill för den skull kunna bränna ut i lössnö vid tillfälle. Om det nu är så att Powder Pro och vanliga SLP inte gör någon större skillnad på led så är jag nog benägen att beställa Powder Pro från Stenmarks maskin där uppe i Västerbotten... (Tack för tipset förresten!).

När jag kör skoter så åker jag på Riddarfjärden här nere i Sthlm... Eller inte. Närå - åker i Vindeln - ofta mycket snö och rätt bra leder.