Powerjets - Intel a jet

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Har ingen erfarenhet av dessa.
Är detta att rekomendera till min motor eller kan det vara bra att ha?
Kör i kusten men även mycket i fjällen.
Motorn är en Rotax 800 HO Powertek med Rk Tek 827 kit, portade cylindrar, portat vevhus, v-force reeds, samt crank shop enkel eller dubbel pipor.

Vad säger ni bra att ha eller bara onödigt?
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. hur långt har du kört med 827an nu?
jag kör fortfarande med 390MJ och är lite lurig på att gå ner till 380MJ, innan jag gör de så kommer jag nog att bänka den för att få se bränslekurvan..

Jag har ett Dail A Jet kitt liggandes, men jag ser ingen orsak att installera de på maskinen iom att DPM'en funkar felfritt...
 

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
0 mil än så länge.
Cylindrarna skickas 2 januari från Joe, veven är på genomgång samtidigt som oljekanaler borrar i blocket.
Så forrt dom portade cylindrarna dykt upp så ska dom och blocket till odysse och matchas ihop.
Sen bilr det väll att försöka få några mil före bromsbänken.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Har du DPM vet i F om du ska mont endera? Men på motorer utan DPM så tycker jag Ställbar Powerjet är bäst för dialjet har inte lika stort ställområde + att den såkallade luftinblandingen inte ger några märkbara fördelar.

På de powerjet jag bygger själv har jag testat blanda in luft med soppan som Dialjet gör men helt utan märkbart resultat.

Powerjet är dessutom billigast och tar mindre plats.