Powder special 700 -99

tomtrick

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Någon som har en sådan maskin? Skulle vilja höra hur denna skoter är,komfort efter led, körbarhet, bränsleförbrukning m.m . Jag är spekulant på en sådan...men vet ej hur jag ska göra.Det sitter backväxel monterad o den har gått 363 ärliga mil, 1 ägare.Vad skulle ni värdera den till ?

M.v.h
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Jodå, jag har en! Har ganska nyligt köpt en -99 med back som gått 540 mil för 32,000:-...
Körde djupsnö i helgen med konstant pumpande och då tog den 5,5 l/milen så den går ju inte billigt direkt.. Kör man på lite hårdare underlag och inte våldar så mkt kan den nog ta kring 3, eller strax under... Har inte kört mer än ca 20-30 mil än men komforten är helt ok förutom rutan som är åt skogen för låg (som på alla moderna skotrar). Den startar på andra draget i -15 iaf... Den tar sig helt ok med för den delen.
Köp, om du har råd att tanka, du får ingen annan "mountainmaskin" för dom pengarna!
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
hmmph!

Skulle du kunna visa mig en (1) annons på en Summit från -99 med hel motor?!

Nä, trodde väl det! :D
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
edvinsjolund skrev:
Skulle du kunna visa mig en (1) annons på en Summit från -99 med hel motor?!

Nä, trodde väl det! :D


men lilla gubben....tar du priset i privata annonser som sistapris så måste du vara varje skotersäljares våta dröm

jag köpte min för 37.000 och jag tror inte det är speciellt svårt att få tag på en billigare

och jag kallar faktiskt skotrar som det skiljer 5000 imellan som samma prisklass och det tror jag alla andra här också gör