Powder Pro på F-serien -03

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Om man skulle komma över ett par SLP Powder Pro som suttit på nåt annat märke, hur svårt är det att få dem att passa på en F-maskin -03 då? Vad måste till?
Verkar som i stort sett alla är gjorda för Lynx/Ski-Doo eller Polaris?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Det du behöver är ''foten'' till en arctic. om du inte vill köpa en från SLP kan du antingen göra en sj lr så ska de tydligen gå att använda den från polaris om man sätter dit nått. Någon annan som vet vad det är som behövs får gärna svara på vad.

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Bumpar den här tråden lite då det var klent med svar förra gången.
Någon nämnde en gång att allt som behövs är att man borrar upp hålen i fästet lite, stämmer det tro?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Som jag skrev förra gången så ska de vad jag har läst mig till gå att använda från andra märken men man måste ha nån annan distans för att de ska bli rätt. Från polaris är jag säker på att de ska gå, men kan inte tro att de inte ska gå att göra om lite på dom till brp. Såvida dom inte är för smala då.

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Ska höra med Stenmarks efter nyår (idag var det helt omöjligt att få tag i dem) vad de säger. Blir därifrån jag köper isåfall och de borde väl veta trots att de är Lynxhandlare? (Vill minnas att de sålt Arctic förr, stämmer det?)

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Nu sitter det Powder Pro på min F7:a och det var inte så jättesvårt trots att fästena var till Lynx/SkiDoo. Följande måste göras:

• Slipa bort den ena fastsvetsade distansbrickan på den medföljande "foten".
  • Ta upp hålet för den genomgående skruven till 11 mm.
  • svetsa på en liten plåt för hålet i "foten", annars hamnar det där dämpgummit som ska hindra skidan från att vippa för mycket framåt eller bakåt, alldeles för långt ner och skidan går att vika massvis.
  • Kapa av den genomgående skruven för att den ska få plats i själva skidan. Det är urtaget i plasten men inte nog mycket.
Med tillgång till (och kunskap i) svets, en vettig borrmaskin och en vinkelslip eller bågfil så är det gjort på en timme.

Taggar: SLP, Powder Pro, F7, F-serien, Firecat, 2003, -03

Last edited: