Powder 700 99 problem!

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Hej!

Var ute å körde igår å drog ett skidres över ett dike å då small kjedjan av.... å den kjedjan har högst gått 200 mil å skotern har gått 670 mil hur kan det komma sig att kjedjan inte håller längre?? ngt måste ju vara fel?! Å jag har kollat kjedje sträckningen noga å varit noga med att byta olja... ngn som har nån teori om vad det kan vara?? Sen undrar jag vad heter chassit? från vilka modeller passar buk å kjedje hus i från?

Typiskt att sånt här händer just då det har kommit mängder av snö.....:mad:

Tacksam för svar och all hjälp jag kan få! vill helst få ihop den innan nästa helg:)

Mvh
Jonas
 
Last edited:

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Kedjehusen är då samma från -98 till -02 vad jag vet..(skiljer lite på placering av ev oljesticka)
Men om du har back så kan det hända att du måste använda växelgaffeln från din befintliga..

OM du inte har back kan du montera bredare kedja och drev(15w) så kanske det håller bättre..

Huv och buk passar väl från alla med zr2 chassie..
 

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
så kjedje huset passar inte från en zrt 97:a?
Kollar man på sprängskisserna som länkas högst upp i Arctic forumet så är det inte samma artikelnummer iaf...
Kika i tråden högst upp i forumet så finns det alla sprängskisser och art:nr du behöver...
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Är det bara kedjan som vart bytt förut? isåfall har du ju problemet där. Är det gamla drev och ny kedja, så blir kedjan kass rätt omgående.
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Men jag ha då bytt bara kedjan på en skoter jag har haft å kört flera hundra mil å det har hållit?:hmmmm: