Poro insane delyx

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Det här kan vara bland det tuffaste jag har skådat! Fortsätt håll oss uppdaterad med mycket bilder, sådant ögongodis vill man inte missa en enda detalj på!
 

ponis

Välkänd medlem
31 jan 2010
126
0
6
Gävle
Tja! Nu va de galet längesdan jag uppdaterade er, men det har inte funnits någon motivation på ett tag.. De är ju förfan grönt ute!! Men nu har jag spenderat ett par dar ute i pojkrummet igen.. Så de är inte mycke mer än elen kvar nu,, osså vart de ett bakslag idag., ena tunnelkylaren läker såklart! Jävla runk!! Men mattan snurrar på fint iaf.. Fåse om jag orkar riva bort kylarn i mellandagarna.. Annars har det inte vare nå direkta bakslag ÄN.. Fick min 12" styrhöjjare idag, bestälde den av nån kille som anonserar på blocket, klockren ståställning vart de men det ser inte klokt ut... O han jag köpte den av trodde nog inte att ja va klok häller ;) nu har jag börjat fundera på huven... Först tänkte jag ha den så sunkig som den e, men vafan allt annat är ju fixxat o målat då kan jag ju inte ha huven risig, funderar på vinyla den, hittade vit kolfiber look för 400 kr 2x1,5 meter på ebay,, fast leopardmönster skulle va lite porrigt med ;) jaja nu ska jag sluta skriva. Här kommer nå bilder iaf!!
 

Dellhem

Medlem
1 nov 2013
18
0
1
Delsbo
Helt klart ett av dom tuffare byggen jag sett! :D Men vad kör du med för kylare? Och jag tycker helt klart du ska köra med huven som den är, gillar klibban! ;) men ett lager klarlack eller genomskinlig vinyl för att få lite finish kanske?

Följer vidare och ser hur mod-stånkan går! :)
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Den där boggien känner jag igen. Var köpte du den ifrån? Ser nämligen väldigt lik ut som den jag gjorde till min rev. Typ ganska exakt men den är isåfall gjord för 153". ;-)
 

ponis

Välkänd medlem
31 jan 2010
126
0
6
Gävle
Ja boggien köpte jag av nån uppe i övikstrakten stämmer att den är för 153, men den är sänkt nu och passar kalas me min 151 matta
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Roligt att se att den kom till användning igen på något skoj bygge. Keep it up!!
 

ponis

Välkänd medlem
31 jan 2010
126
0
6
Gävle


Första provturen idag!! Även om ja fortfarande väntar på endel prylar så kunde jag inte hålla mig.. Sjukt va den svarar bra,, rapp som fan.. Lite ostabilt va de men de e ju bara 15 cm fluffpuder änsålänge vart inga fullgasrepor på åkern eftersom ja inte såg nå.. Men jävligt nöjd me gången, lät dock i värsta laget. Ska försöka få en film i helgen
 

fleshball

Välkänd medlem
30 dec 2009
375
8
18
Gävle
Kanonfint bygge!
Jag var fram och surrade lite med dig och kika på maskinen när Ockelbo firade 50år. Kul att se maskinen i verkligheten.
 

ponis

Välkänd medlem
31 jan 2010
126
0
6
Gävle
Man tackar! Nu va de längesedan de vart nån updatering, ledsen för de men lusten försvann något när vintern uteblev.. Det vart totalt en! Mil :( skotern känns helt ok att köra, tippig som en trampcykel precis som de sk vara, dock har jag haft problem med att den tar inn vatten i vevhuset eftersom jag valde att klyva blocket igenom vattenkanalen, jag har svetsat om det 2 ggr men när de blir tryck så tar den inn vatten i nån por iaf!! Så nu har jag klyft ett nytt block o denna gång bredvid vattenkanalen så ska fan de problemet vara löst,.
Dock ska jag finna inspiration att ta mej ut i garaget, de har vare dåligt med den varan dom senaste månaderna,. Jag lär oxå tacka för alla trevliga komentarer och funderingar under 50års jubileumet! Sjukt kul att få så mycke posetiva komentarer.. Nu ser jag framemot en bättre vinter så man kan få prova maskinen på riktigt