Poll: Vilka är med/inte med i skoterklubbar?

Vilka är med/inte med i skoterklubb?


  • Totalt antal som röstat
    149

Cat man

Välkänd medlem
13 dec 2011
186
0
6
Härjedalen
Såklart är man medlem i en skoterklubb. Familje medlem i Hede och tänker nog gå med i Hedevikens också, Även fast jag helst undviker spår och leder ;)
 

SpejseS

Välkänd medlem
4 okt 2010
291
0
16
Örnsköldsvik
www.youtube.com
Nolaskogs, örnsköldsvik. Inte för att jag kör så mycke led eftersom det är lite mer än 2mil till närmaste. Däremot så sladdar man ju egna leder runt om i byn åt övriga som åker :)
 

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Ska bli. Har inte varit innan pga far har betalat men nu kör han inte mer. Inte för att jag kör så mycket på lederna men dom gångerna man gör det vill man känna att man bidragit :)
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
717
80
28
Norderåsen
Har ledsnat på skoterklubben där jag bor. Har betalt tidigare utan att fått något medlemsbevis trots påtryckningar. Lederna är värdelösa och jag har frågat om de vill att jag ska hjälpa till utan att få svar. Varför ska jag betala för det?
 

Freeride 4-ever

Aktiv medlem
27 feb 2010
55
0
1
Kvissleby
Medlem i Njurunda skoterklubb. Lite ledröjning samt sladdning har det oxå blivit
när det funnits tid över.
Ibland får man känslan av att folk är (rädda) för att bli medlemar,kanske i tron av att
bli påtvingade jobb i klubben vilket absolut inte är fallet.
Jobbet i klubben är naturligtvis helt frivilligt.
Men som medlem städjer du åtminstone klubben ekonomiskt.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Medlem i Borgafjälls skoterklubb som gör ett kanonjobb.
Inte medlem i någon klubb här hemma nu mer eftersom jag ej längre åker skoter här.
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Inte medlem, men betalar ledavgiften.

Varför inte medlem? Har varken lust eller tid att engagera mig i nån förening där alla anser att jag som "inte har nått vettigt för mig" kan ta på mig diverse uppdrag.

För övrigt måste jag inflika att långt ifrån alla lägger 50 papp per år på skoteråkning.
Förstår att det är lätt att förespråka ett "statligt" ledkort om man som tex GTX.SE.1200 lägger 3000 på ledkort.
Men om man som jag(och de allra flesta andra med) kör skoter där man bor skulle ett statligt kort enbart vara av ondo.

Mvh Erland
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Varför inte medlem? Har varken lust eller tid att engagera mig i nån förening där alla anser att jag som "inte har nått vettigt för mig" kan ta på mig diverse uppdrag.

För övrigt måste jag inflika att långt ifrån alla lägger 50 papp per år på skoteråkning.
Förstår att det är lätt att förespråka ett "statligt" ledkort om man som tex GTX.SE.1200 lägger 3000 på ledkort.
Men om man som jag(och de allra flesta andra med) kör skoter där man bor skulle ett statligt kort enbart vara av ondo.

Mvh Erland
För att undvika att den här tråden ballar ur, föreslår jag att den diskussionen förs i den andra tråden.

Mvh



Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Medlem i Sammakko skoterförening, kostade "hutlösa" 60kr att bli medlem så det var inte mycket att snacka om.
Ej medlem i klubben här i Gällivare då jag i princip aldrig kör här.