Poll: Crosshjälm eller integralhjälm

Cross eller integralhjälm?

  • Crosshjälm

    Röster: 73 90,1%
  • Integralhjälm

    Röster: 8 9,9%
  • Mössa, är för frän för hjälm

    Röster: 0 0,0%

  • Totalt antal som röstat
    81

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Vad kör ni med för hjälm och varför?

Jag har glasögon och får inte riktigt crosshjälm att funka med glasögonen eller goggles eller vad det nu kallas..
 

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Har alltid kört med crosshjälm... Är inte intergralhjälm sån med visir? Då kan man väl inte ha glasögon??
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Själv kör jag då med skoterhjälm, tycker det passar bäst till just skoter :aetsch:
 

Återfallet

Välkänd medlem
6 sept 2008
828
1
16
61
kiruna
Vad kör ni med för hjälm och varför?

Jag har glasögon och får inte riktigt crosshjälm att funka med glasögonen eller goggles eller vad det nu kallas..
Jag kör med en Kenny crosshjälm och Scott OTG brillor, funkar perfekt för mig! dom passar över mina glasögon, gäller bara att komma ihåg att ta av glasögonen innan man tar av hjälmen...
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Jethjälm med nedfällbart visir. Klockren funktion men knappast snyggast på leden.

Annars har jag en strut också, den funkar ännu bättre när det är riktigt kallt men skyddar såklart inte huvet på samma sätt.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Skäms lite att säga de... BRPs intergral med inbyggt solvisir och andningsmask.
De jag skäms för är de lilla BRP märket.
Intergral för att det är skönt och inga kalla fläckar i ansiktet som man får med crosshjälm..
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Crosshjälm och goggles, för att de integraler jag provat immat igen utav bara helsike. Kunde jag hitta en integral som garanterat inte immade igen skulle jag köpa den på momangen.

Men jag verkar flåsa som en gnu under parning så fort jag ens tänker på att köra skoter så imman kommer som ett brev på posten.

//Dennis