Polisen gjorde hjälte insats i borlänge

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Min dag idag åker till jobbet som vanligt kl07:30. Kl 08:35 ringer far och berättar att vår skoter har blivit stulen och vill att ja ska komma. Jag slänger mej in i bilen och åker blåser 100 på 70sträcka men det sket ju jag i ville bara hem. Polisen på plats så vi pratar en hel del för jag kan det mesta om skotern. Kl 09:00 pyser jag ut på min skoter och sätter igång att leta var inte speciellt svårt då det var synligt i skarsnön. Men tappar spåret då ja kommit in i ett område som heter (tjärna ängar). Jag ringer far och berättar han vill att ja kommer hem igen så pyser vi ut igen med bilen där jag så spåret sist. Så tar vi en promenad och letar och hittar spåret igen då har dom åkt in i området och sen ut igen och vidare ner till ett nytt område som heter jax. Vi följer spåret en god bit kl 10:30 ringer morsan och berättar att polisen har hitta skotern i en stulen släpvagn och jag hurrar så ringer även polisen och berättar så vi sticker hem efter nyckeln för tändlåset var inte uppbrytet kl 11:00 sitter ja på skoter och är påväg hem med ett stor smile :D gissa om man hade tur idag hoppas ni har samma tur

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
jasså du är en tvättäckta borlängebo du!, tjärna ängar och jax ska man hålla sig borta från...

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Såg en artikel i dalademokraten idag att friluftsfrämjandets skoter blivit stulen och återfunnen på jakobsgårdarna. Kan det vara den du pratar om tro.
Pojkens moppe vart stulen å den åkte jag till jax å tog tillbaka. Bara det att han som stulit den skulle polisanmäla mej för misshandel. Polisen kunde dock inte se nåra synliga skador så polisen tyckte att jag gjort ett bra jobb... Ger man sig in i leken får man leken tåla som jag sa..

JTUSA

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
1
8
35
Ö-vik
Såg en artikel i dalademokraten idag att friluftsfrämjandets skoter blivit stulen och återfunnen på jakobsgårdarna. Kan det vara den du pratar om tro.
Pojkens moppe vart stulen å den åkte jag till jax å tog tillbaka. Bara det att han som stulit den skulle polisanmäla mej för misshandel. Polisen kunde dock inte se nåra synliga skador så polisen tyckte att jag gjort ett bra jobb... Ger man sig in i leken får man leken tåla som jag sa..
Tummen upp!

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge

stämmer så bra det

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Äger du friluftsfrämjandets skoter? Hänger inte med här riktigt? Och vem fan stjäl en sån skoter?

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Men nog finns det attraktivare skotrar om det är snabba pengar man är ute efter. Delar till en viking kan ju inte vara lätt att få sålt fort. Klientelet som kör viking köper nog oftast reservdelar hos åf.

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Äger du friluftsfrämjandets skoter? Hänger inte med här riktigt? Och vem fan stjäl en sån skoter?
Nej ja äger den inte jag har en egen men föreningen äger den så oftas är det jag som kör den då jag hjälper till att pista packen och göra skidspår