Min dag idag åker till jobbet som vanligt kl07:30. Kl 08:35 ringer far och berättar att vår skoter har blivit stulen och vill att ja ska komma. Jag slänger mej in i bilen och åker blåser 100 på 70sträcka men det sket ju jag i ville bara hem. Polisen på plats så vi pratar en hel del för jag kan det mesta om skotern. Kl 09:00 pyser jag ut på min skoter och sätter igång att leta var inte speciellt svårt då det var synligt i skarsnön. Men tappar spåret då ja kommit in i ett område som heter (tjärna ängar). Jag ringer far och berättar han vill att ja kommer hem igen så pyser vi ut igen med bilen där jag så spåret sist. Så tar vi en promenad och letar och hittar spåret igen då har dom åkt in i området och sen ut igen och vidare ner till ett nytt område som heter jax. Vi följer spåret en god bit kl 10:30 ringer morsan och berättar att polisen har hitta skotern i en stulen släpvagn och jag hurrar så ringer även polisen och berättar så vi sticker hem efter nyckeln för tändlåset var inte uppbrytet kl 11:00 sitter ja på skoter och är påväg hem med ett stor smile
gissa om man hade tur idag hoppas ni har samma tur