? Polaris ?

brytta3

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Örnsköldsvik
Om du har pengar så kan du göra fina affärer på vårkanten.
Skulle kunna tänka mig att det går att få tag på en xc 600 årsmodell 00 med avgasportar efter påsken för dom slantarna du har tänkt.
Den rör på sig riktigt bra.
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
en mycket fin 600 98a går för 35, 99 runt 38-40 i bra skick rishögarna brukar ligga runt 30-35, hittar du en 00a för 35 så ska du nog misstänka att nått är fel.. kan bli bra mycke dyrare att sköta en skrothög en en fräch vilken kostar 45? kan sägas att 98an är mycket finare en 99an bara min uppfattning allt som skiljer är utseende och att det är högre komp i 98an ingen av dessa går specielt bra på lägre varv innan powerpack har installerat dessa kan köpas på motorhuset i östersund
 

brytta3

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Örnsköldsvik
Jag fick tag på en 01:as edge 600 strax före
jul för 47 lappar.
Och kan bara säga att jag fick tag på ett riktigt fynd.
Priserna dumpas alltid efter påsk samt att det finns folk som är desperata på att bli kvitt sin skoter. Så xc 600:an ser jag inte som någon omöjlighet. Små blessyrer kan man ju tillåta bara skotern är servad enligt föreskrifter.
Håll ögonen öppna och tag med dig en skoterkunnig person, om din drömskoter skulle råka dyka upp.
Ett annat tips är att sätta in en köpesannons med tänkbara modeller och en maxgräns på vad den får kosta.
Så gjorde jag, och fick mer än jag kunde drömma om.