Polaris

A

Alle

Hur långt tror ni en indy 500 efi sp går? den har gått ca 800 mil nu och det är lite nytt i efin..
Tacksam för svar
 
K

keso

nå fan går den en rejäl bit till bara efin håller och du sköter om den bra.... min har då gått 880mil och går fortfarande som en klocka =)
 
A

Alle

Okej, då kanske man kan köra med den nästa säsong också innan den rasar ihop :p
 

500sp

Aktiv medlem
1 jan 2000
70
0
6
När jag sålde min 500sp -92 stog mätaren på 1200 mil och den gick fortfarande mycket bra.Det var inte ens bytt kolvar på den och kompen låg på 8,6 resp. 8,8 vet dock ej vad den ska ligga på. Så sköter du om den så håller den många mil till
 
G

gäst

Nog går den ett bra tag till har man lite otur eller kör trimmat som jag så kan de båda lagren på variatorsidan skära.
Det är en svag punkt på alla fuji motorer från den tiden särskilt om man har lite obalans i variatorn.
Men inget alvarligt händer om man nu inte fryser ihjäl på nåt fjäll förstås. :)
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
kan ju alltid konvertera till förgasare för de e väll en efi?? bar aför å var apå säkra sidan ...polaris 500efi var den andra modellen med a efi..:p efter rxl.. å den var väll inte allt för drift säker
 
S

swippen

jag skulle då säga att en efi 500cc håller bättre än en 650cc plus att en efi som inte krånglar skulle klara sig bättre än en med gasare!
 
J

jh

Jag läste om en som hade en 500 efi som gått nästan 1700 mil. Nog går en sktoer långt om delar byts och renoveras med tiden.