Polaris XLT sp 96

Ski_doo

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Ume
Tjena undrar lite om den här maskinen http://www2.blocket.se/view/844651.htm?l=0 är det något att satsa på !? hur går den i motor fjädring mm, hur mycket väger den ?? alla fakta är väldigt intressanta !!!
 

_micke_

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Piteå
Till att börja med är jag skeptisk till mätarställningen, 490 mil på 6 år? Det betyder 80 mil/säsong vilket iofs inte är omöjligt men jag skulle ta det med en stor nypa salt... Men det är som alltid, lita inte på mätaren utan på skicket! Om skicket är ok så är det en trevlig men lite osmidig maskin, har själv haft en. Hyfsat mycket att köra med, ganska fin fjädring som dock inte räcker till för riktig hårdkörning. Jag var mycket nöjd med min tills en kolvring gick sönder och pajade en kolv...sånt som händer. Om du skaffar en så se till att renovera dämparna snarast, det gör en enorm skillnad!

/Micke
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
39
Skellefteå
Liten detalj bara: Den trail-armen man ser på bilden verkar bytt alt. lagad och ommålad. Tror det iaf, pga den saknar dekal (det brukar stå IFS där). Kan en orsak att kolla den lite extra så den inte fått sig en känga av värre modell. Framvagnen är ju dock konstruerad så att dessa stag skall ge sig först, så att man inte står där med krokigt chassie eller andra otrevligheter.
 

Ski_doo

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Ume
Tackar för svaren, tror att ja ska tänka på en annan manskin Kanske en Arctic ZRT 600 95-96 !?
 

RenKorv

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Långsele Sverige
Trailingarmen ska de nog stå IFS XTRA på, men skit i de. Min far har en XLT touring 96:a och den är de inga problem alls med att köra tycker jag men den är juh lättare att köra om man har någon med sig men de är juh för att de är en touring. Jag kan köra lika fort med den på leden som jag gör med min indy sport. Jag tycker att det är en väldigt bra skoter. Men jag gillar inte boggin riktigt, de sitter en extra 12 boggie på XLT:n iallafall på touringen, den är skön på leden men annars kan den vara lite vinglig tycker jag.....
 

csboy

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
luleå sverige
Tjaaa jag har en sån skoter exakt lika dan jag fick den i julklapp av farsan
Du ska köpa den det är ett mkt bra pris du har mkt att köra med tycker jag
mkt härligt ljud
går mkt bra i djupsnöö
Fast min är höjd har nya dämpare har ny matta 38 mm höjt styre 2" Crossstyre
nya packningar i hela skotern jag har bytt alla packningar i motorn och över allt för när jag köpte den såå gick 2 packningar såå det var lika bra att byta alla då!!men jag tycker du ska köpa den!!det är ett bra pris jag köpte min för 35000 kr fast det var för att det var en Sprilans ny matta men hör av dej Mvh Magnus:D
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
[Uppdaterat: Senast editerat den 12-Jan-03 kl 01:42 PM (CET)]Hellre en -97 annan boggie och sen kan du sätta på stoppar för den bakre armen i boggien. Det ska inte gå på äldre än -97
då slipper du ha skidorna i luften hela tiden. AC´s ZRT 600 är rättså mjuka i
boggien och så hänger skidorna mest i luften.Det är ju inte så bra om det svänger.
;)
mvh: Bosse...........
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Det ska vara svar på 2 inlägget.
mvh: Bosse................
 

Sam580

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Har själv en -95xlt sp å är helnöjd med den
komforten är helskön men kan va lite vinglig i bland pga x-12 an. Har satt på pipor å de blev en annan maskin att åka med.
Helt klart prisvärd skoter tycker jag.