Polaris xlt med bröölande:(

mirchooden

Aktiv medlem
2 mar 2007
74
0
6
Polaris xlt 1994.
PSI triple pipes
PSI v-kitt
Munstycken; 260, 230, 230
Lågfart; 42,5

Skoter går bra på hårda spår. Direkt jag far ut i lössnö och minskar på gasen och ska dra upp den igen resulterar det i att den börjar bröööla. Sen brölar den allt mer och sjunker i varv mer och mer.
Kan den få för lite luft? Eller vad kan det bero på? Stiften är alla ljusbruna så den bränner bra.

Micke
 

kviiten

Välkänd medlem
19 okt 2008
162
0
6
vuollerim
låter som att den inte orkar trycka ut avgaserna.. bocka en plåt och nita fast den framför utblåset så ska det nog funka igen :)
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Som ovanstående säger, snön kväver säkerligen utblåset... Väldigt enkelt att fixa en plåt som skjuter undan snön vid utblåset... bara bocka en liten plåtbit och poppnita fast i buken framför utblåset, gjort på 10 minuter typ :)
 

mirchooden

Aktiv medlem
2 mar 2007
74
0
6
Detta ska testas. Men det som känns konstigt är att den gör även så på hårt spår ibland. Man står stilla och håller i bromsen sen pumpar man på gasen så bröölar den bara:/ Jag misstänker då att det är luftfiltret som är igensatt av all denna puder snö som kommit?
 

mirchooden

Aktiv medlem
2 mar 2007
74
0
6
Hjälp snarast! Hoppas någon är riktigt kunnig.
Liten presentatin om vart jag kör. Jag jobbar och bor i en liten by som heter Porjus. Min farsa bor i en annan by, Pajala.
I Pajala går skotern som en klocka, senast jag var där med den. I Porjus brölar den bara.
I allafall nu har jag bestyckat om den totalt, ställt nålarna efter PSI,s specifikationer. Och även sänkt nålarna till 4e läget. Men likförbannat så brölar den bara när man ska dra på. Det spelar ingen större roll om det är på hårt spår eller i snön.
Men den börjar dock varva rätt gött så fort mattan får lite spinn.
Alla stiften är ljusbruna.

Jag har spännt sekundär fjädern till 3:e hålet utan några resultat.
I övrigt är även variatorerna bestyckade enligt PSI,s spec.

Förgasarbestyckning;

Lågfart: 37,5
Huvudmunstycken: PTO; 230 MID; 220 MAG; 220
Nålarna; 6DP-17
Luftskruvarna; 1,15 varv

Variatorbestyckning;

Vikter; 10M
Fjädrar; PSI blue både primär och sekundär
CAM; 34 grader

Stift; BR9ECS

Frågor;

NOZZLE vad är detta? (förgasare)
SLIDE vad är detta? (förgasare)
Hur går skotern om den tjuvluftar?
Hur går den om den får för mycket olja?
Och om den får för mycke soppa hur kan man kolla de snabbast?