Polaris XC 99 eller nyare - hur är dom?

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Sv: Polaris XC!

Hade en -99 XC 600. Hade inga problem med den överhuvudtaget. Hyfsat pigg, toklätt att köra. Rekommenderas varmt.

Största nackdelen är originalmattan, så om det inte redan är utbytt till någon annan med lite högra kammar är det en i mitt tycke nödvändig åtgärd.
 

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
36
Skellefteå
Sv: Polaris XC!

Det är bra och fina skotrar. Jag har en xc 700 dom går stenhårt efter led. Rekomenderar att dreva ner den lite och slänga på minst 32mm matta, sänka boggien så den går bättre i snön då har du en kanon skoter motorn är inte mkt att klaga på.
 

Ralle77

Välkänd medlem
1 feb 2006
288
0
16
Bjursås
Kan bara hålla med ovanstående inlägg. Jag har en XC 600 -99 med följande modifieringar:

32 mm matta
Sänkt boggie (skotern blir högre) med 6 cm bak och 3 cm fram.
Styrhöjare 4"
Boost Bottle
Bortmonterade krängningshämmare

Efter dessa modifieringar är skotern underbar att köra, speciellt efter led då den är underbart pigg och snabb. Dessutom är ljudet från 99:ans årsmodell helt "outstanding", den låter aggresiv och pigg. Helt annorlunda mot andra modeller. Bra manövreringsförmåga...
 

Jonas_N

Välkänd medlem
1 jan 2000
161
1
6
Jag har en xc 500 sp -00 till salu om du är sugen :)

Har varit nöjd med skotern, den är pigg och rolig att gasa omkring med. Kan bara hålla med föregående talare... Speciellt om sänkt boggie. Det gjorde susen.

Nått som inte var så populärt var väl PPS-funktionen i boggien, vet inte om det sitter på alla xc? Vill minnas att det finns en del i forumet att läsa om det.
 

agge

Medlem
6 sept 2007
30
0
1
älvsbyn förmodligen
jag har en xc 500 99 och den går jätte fint och kul att köra! :)
dom modifieringarna som är på min är

- styrhöjare 3"
- annat styre
- sänkt boggie med 5 cm bak och 2 cm fram

orginal mattan på nu men är på väg att inskaffa en 32a eller något liknande :) då ska de nog bli bättre :D

+ att det är som sagt ett väldigt skönt ljud i dom motför andra modeller:)

får du chansen så tycker jag att du ska köpa en! ;D
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Har en XC 700-01 å xc,n är nog nära en gokart att köra. Skidor ja hela skotern ligger som klistrad efter led. Mycket stabil å lättkörd. Känns som man kan åka fort å ändå säkert. Men orginalmattan (25mm) är inget att hurra för bara spinner och väldigt lång bromssträcka ...BYT.. Om det ej är fixat redan.
 

Supersport

Välkänd medlem
12 mar 2005
180
0
6
har en rmk 800 -00 136" Går så uta he****e och orginal mattan är 51mm så den är rätt bra på att spruta snön efter sig:D:D Rekomenderas STARKT!!!!
 

morakniven

Ny medlem
30 okt 2007
2
0
1
Har en xc 600 sp -00 som har gått jävligt bra har aldrig krånglat. Så har den avgasportar. Har en 28mm matta. Jag rekomenderar den verkligen.