Polaris XC 600 -97

Notna_91

Välkänd medlem
15 dec 2006
268
1
16
Frösön
Hej!

Jag har funderingar på att köpa en sådan skoter, men är lite rädd för den 3 cylindriga motorn. Stämmer ryktet om att de ofta krånglar, eller är det värt att satsa på? vad har ni för erfarenheter av gamla trecylindriga polarisar?


/Anton
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Annars om du är rädd att dom krånglar så köp en Yamaha trippel, som är riktigt driftsäkra, pigga och går hårt. Isf kolla på SRX'en som har 140hk än SXR'en som har 115hk, men då har SXR'en lite bättre fjädring jämfört med SRX'en

Men dom äldre Polaris trippel brukar vell krångla lite...(?)
 

Notna_91

Välkänd medlem
15 dec 2006
268
1
16
Frösön
växellådan skar ihop nyss verkar det som. den står ute på sjön. sekundärvairatorn går ej att snurra, och mattan rör sig ej. Samt när jag kollade växelhusoljan var det ungefär 3 cm olja, med filspån i, känns inte så roligt. Vad kan ha hänt?
 

Sweeie

Välkänd medlem
29 dec 2006
178
1
18
Svårt att svara på vad som kan vara fel, dra hem den och öppna upp kåpan till växelhuset och se om det gått sönder nåt där, kan ju vara nåt drivaxel lager som skurit
 

Notna_91

Välkänd medlem
15 dec 2006
268
1
16
Frösön
Det var bara glidklackarna som hade bränt fast i mattan, pust! Så jag får iväg och köpa isrivare! Dock han jag tömma ut oljan i växelhuset innan jag upptäckte det, vad är det för olja som ska vara där?
 

Notna_91

Välkänd medlem
15 dec 2006
268
1
16
Frösön
Har varit ute och kört en del idag, och det funkade bra. Det är en sak som jag inte gillar dock, när man trycker full gas på skotern tar det typ 1 sekund innan den väl trycker i, inget riktigt respons liksom. När man gasar på ligger den först på låga varv en sekund innan den varvar upp och kör iväg. Går detta att justera?